Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vad köpa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ned" data-source="post: 20624" data-attributes="member: 13992"><p>Jag kör oxå på ett par Pocket Rocket och är helnöjd med dem. De är dock otroligt svårjobbade i kortsväng och inte alls samma isbett som en smalare pist-skida. Har därför valt att ha även en Salomon Equpie 3V för att använda i pisten. Jag skulle vilja rekomendera dig att lugna dig med att köpa till den första snön fallit. Då åker du till fjälls och provkör hela sortimentet hos någon skidbutik/skiduthyrning. Du kan dessutom göra kanonpriser om du t ex väljer att köpa testskida från förra året. Jag gjorde det i Åre och fick en Rossignol Viper X som hade gått tio åk, för halva nypriset.</p><p></p><p>Jag skulle dock rekomendera en friåkningsskida, typ Salomon X-Scream, Rossignol T-power eller någonting liknande. Pjäxor skall du ABSOLUT teståka. Salomon har i regel pjäxor för lite bredare fötter, Lange gjord för smalare fötter. Tycker du skall ha ett flex på runt 100 (Salomons skala), inte hårdare. Själv har jag ett par Salomon Evolution 2 10.0 och är helnöjd. Ganska mjuk sko med ett flex på 80-90. </p><p></p><p>Annars får jag önska lycka till....</p><p></p><p>Ps. Glöm inte skaffa störtkruka...en mycket billig livförsäkring....Ds.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ned, post: 20624, member: 13992"] Jag kör oxå på ett par Pocket Rocket och är helnöjd med dem. De är dock otroligt svårjobbade i kortsväng och inte alls samma isbett som en smalare pist-skida. Har därför valt att ha även en Salomon Equpie 3V för att använda i pisten. Jag skulle vilja rekomendera dig att lugna dig med att köpa till den första snön fallit. Då åker du till fjälls och provkör hela sortimentet hos någon skidbutik/skiduthyrning. Du kan dessutom göra kanonpriser om du t ex väljer att köpa testskida från förra året. Jag gjorde det i Åre och fick en Rossignol Viper X som hade gått tio åk, för halva nypriset. Jag skulle dock rekomendera en friåkningsskida, typ Salomon X-Scream, Rossignol T-power eller någonting liknande. Pjäxor skall du ABSOLUT teståka. Salomon har i regel pjäxor för lite bredare fötter, Lange gjord för smalare fötter. Tycker du skall ha ett flex på runt 100 (Salomons skala), inte hårdare. Själv har jag ett par Salomon Evolution 2 10.0 och är helnöjd. Ganska mjuk sko med ett flex på 80-90. Annars får jag önska lycka till.... Ps. Glöm inte skaffa störtkruka...en mycket billig livförsäkring....Ds. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vad köpa?
Tillbaka
Topp