Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vad kostar en säsong i Whistler?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 448245" data-attributes="member: 61849"><p>När jag var i Whistler 4,5 månader säsongen 06/07 gjorde jag av med 78.000kr utan att snåla alldeles för mycket varav 7.700 på flyg dit och hem 20.000 på utrustning och 13.500 på boende. Förmodligen kan man justera ner utrustningsutgifterna (jag kom hem med 4 par skidor m.m) och justera upp boendekostnaden som nästan garanterat har stigit.</p><p></p><p>Tex,</p><p>Bo med mor och far öppnar ju en och en annan dörr av möjlighet till avancerat sparande, utan att bo hemma nästan gratis vet jag inte riktigt om jag klarat spara ihop de pengar som krävs. </p><p></p><p>Jag betalade den symboliska suman av 1000kr per månad för mat och husrum förra året och jag körde bil för 500-1000kr per månad. Jag var inte ute och festade mellan midsommar och mitten av november. Jag hade det rätt tråkigt faktiskt. min inkomst efter skatt var 114.000kr och det var inte mycket förutom ovan nämnda utgifter som jag spenderade av de pengarna hemma i Sverige. I slutet på maj så tog pengarna slut så nu är det tillbaka till jobb och snålande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 448245, member: 61849"] När jag var i Whistler 4,5 månader säsongen 06/07 gjorde jag av med 78.000kr utan att snåla alldeles för mycket varav 7.700 på flyg dit och hem 20.000 på utrustning och 13.500 på boende. Förmodligen kan man justera ner utrustningsutgifterna (jag kom hem med 4 par skidor m.m) och justera upp boendekostnaden som nästan garanterat har stigit. Tex, Bo med mor och far öppnar ju en och en annan dörr av möjlighet till avancerat sparande, utan att bo hemma nästan gratis vet jag inte riktigt om jag klarat spara ihop de pengar som krävs. Jag betalade den symboliska suman av 1000kr per månad för mat och husrum förra året och jag körde bil för 500-1000kr per månad. Jag var inte ute och festade mellan midsommar och mitten av november. Jag hade det rätt tråkigt faktiskt. min inkomst efter skatt var 114.000kr och det var inte mycket förutom ovan nämnda utgifter som jag spenderade av de pengarna hemma i Sverige. I slutet på maj så tog pengarna slut så nu är det tillbaka till jobb och snålande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vad kostar en säsong i Whistler?
Tillbaka
Topp