Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vad krävs för att få bo i Kanada 5 månader?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 179647" data-attributes="member: 29149"><p>Om du är arbetslös så finns det en möjlighet att skaffa arbetstillstånd genom arbetsförmedlingen. Jag träffade en svenska i Whistler i vintras som hade fått tillstånd på detta sätt. Enligt henne har Sverige cirkus hundra "utbytesplatser" för arbetslösa (några speciella platser för puderjägare har jag dock inte hört om...).</p><p></p><p>Annars är det nog lätt att få ett svart skitjobb i a f på de större orterna. Det är dock en stark rekommendation att jobba så hårt innan att man inte behöver jobba där. Speciellt om man är ung nog att orka åka alla dagar i veckan hela säsongen. Om man däremot, som jag, börjar bli gammal och stel så rekommenderas istället midweek pass. Då kan man välja att åka de bästa lördagarna och söndagarna om man vill men behöver inte betala för alla så att säga.</p><p></p><p>Åk förresten till rätt ställe... Alla orter i Ca passar inte för alla och har man ingen bil så kan det bli knepigt att ta sig runt. Några av de små orterna är rena helvetet om det inte dumpar ordentligt. Whistler bygger tyvärr en jvla lift på piccolo som förstör för oss som orkar gå men det finns nog kvar lite backcountry ändå...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 179647, member: 29149"] Om du är arbetslös så finns det en möjlighet att skaffa arbetstillstånd genom arbetsförmedlingen. Jag träffade en svenska i Whistler i vintras som hade fått tillstånd på detta sätt. Enligt henne har Sverige cirkus hundra "utbytesplatser" för arbetslösa (några speciella platser för puderjägare har jag dock inte hört om...). Annars är det nog lätt att få ett svart skitjobb i a f på de större orterna. Det är dock en stark rekommendation att jobba så hårt innan att man inte behöver jobba där. Speciellt om man är ung nog att orka åka alla dagar i veckan hela säsongen. Om man däremot, som jag, börjar bli gammal och stel så rekommenderas istället midweek pass. Då kan man välja att åka de bästa lördagarna och söndagarna om man vill men behöver inte betala för alla så att säga. Åk förresten till rätt ställe... Alla orter i Ca passar inte för alla och har man ingen bil så kan det bli knepigt att ta sig runt. Några av de små orterna är rena helvetet om det inte dumpar ordentligt. Whistler bygger tyvärr en jvla lift på piccolo som förstör för oss som orkar gå men det finns nog kvar lite backcountry ändå... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vad krävs för att få bo i Kanada 5 månader?
Tillbaka
Topp