Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vad krävs för att få bo i Kanada 5 månader?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jockepocke" data-source="post: 184425" data-attributes="member: 29500"><p>Howdy</p><p>Jag var några månader i Whistler för tre år sedan så mycket har säker förändrats sedan dess. När vi var där var det i princip omöjligt att jobb svart.</p><p></p><p>Min resa slutade på sjukhus i Squamisch (stavningen är väl åt h*vete) och jag hade försäkring men inte koll på dom. Jag la ut pengar för all akutvård (typ 20 loppor) och dagarna på sjukan fixade försäkringbolaget direkt. Sedan ringde jag försäkringsbolaget hemma och kollade vad jag skulle göra och dom sa att jag fick ta mig hem bäst jag ville.</p><p>Allt slutade med att jag inte fick någon ersättnig för typ lägenhet, hemresa och liftkort.</p><p></p><p>Hade jag istället kontaktat SOS.alarm i Köpenhamn direkt från akuten (som länsförsäkringar använder sig av som assistansbolag) hade de tagit alla beslut om vård och eventuell hemresa och jag hade fått tillbaka innebrända lägenhetspengar och liknade. Dessutom hade jag inte behövt lägga ut en dollar.</p><p></p><p>Så kolla upp vad ditt försäkringbolag använder sig av för assisstansbolag. Finns typ tre i Norden tror jag, dom har läkare och handläggare som beslutar vad för vård du behöver och var, ordnar även med ambulansflyg och sånt om det skulle behövas. Om du blir skadad lämnar du bara försäkringsnummer och tele nummer till personalen så ställer assistansbolaget ut betalning för alla kostnader.</p><p></p><p>Peace/Jocke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jockepocke, post: 184425, member: 29500"] Howdy Jag var några månader i Whistler för tre år sedan så mycket har säker förändrats sedan dess. När vi var där var det i princip omöjligt att jobb svart. Min resa slutade på sjukhus i Squamisch (stavningen är väl åt h*vete) och jag hade försäkring men inte koll på dom. Jag la ut pengar för all akutvård (typ 20 loppor) och dagarna på sjukan fixade försäkringbolaget direkt. Sedan ringde jag försäkringsbolaget hemma och kollade vad jag skulle göra och dom sa att jag fick ta mig hem bäst jag ville. Allt slutade med att jag inte fick någon ersättnig för typ lägenhet, hemresa och liftkort. Hade jag istället kontaktat SOS.alarm i Köpenhamn direkt från akuten (som länsförsäkringar använder sig av som assistansbolag) hade de tagit alla beslut om vård och eventuell hemresa och jag hade fått tillbaka innebrända lägenhetspengar och liknade. Dessutom hade jag inte behövt lägga ut en dollar. Så kolla upp vad ditt försäkringbolag använder sig av för assisstansbolag. Finns typ tre i Norden tror jag, dom har läkare och handläggare som beslutar vad för vård du behöver och var, ordnar även med ambulansflyg och sånt om det skulle behövas. Om du blir skadad lämnar du bara försäkringsnummer och tele nummer till personalen så ställer assistansbolaget ut betalning för alla kostnader. Peace/Jocke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vad krävs för att få bo i Kanada 5 månader?
Tillbaka
Topp