Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
vad packar du i ryggsäcken när du ska åka bc?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Swedish-banana" data-source="post: 1022454" data-attributes="member: 100163"><p>Verkar inte vara många som har med sig pannlampa?</p><p>Det är bland det första jag packar ner.</p><p>När det väl skiter sig är det troligt att solen hinner gå ner innan jag tar mig </p><p>hem och då är en pannlampa guld värd (om inte t.o.m. livsviktig beroende på terräng).</p><p></p><p>Aja här är min lista:</p><p></p><p>Spade</p><p>Sond</p><p>Transciver (har jag iofs på mig)</p><p>Pannlampa</p><p>Mulitverktyg (Leatherman)</p><p>Påse för stighudar</p><p>Snacks (oftast Risenta, kanske choklad)</p><p>Vatten 1L</p><p>Någon typ av lunch (oftast mackor, gärna med jordnötssmör)</p><p>Kompass</p><p>Avaluator</p><p>Googles (Oakley Airbrake, ev. med extra lins beroende på väder)</p><p>Lätt dunjacka (Patagonia) eller extra tröja</p><p>Mössa</p><p>Ev. extra vantar</p><p>Silvertejp (sitter egentligen på staven)</p><p>Plastverktyg för att skrapa av snö från brädan/bindningarna (Voile)</p><p>Mobiltelefon</p><p>Spaceblanket</p><p>Solglasögon</p><p>First aid kit (bara något jag har fått, har inte gått igenom det och optimerat det för bc än)</p><p></p><p>Jag tänkte införskaffa ett lättare bivack till nödsituation denna säsong också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Swedish-banana, post: 1022454, member: 100163"] Verkar inte vara många som har med sig pannlampa? Det är bland det första jag packar ner. När det väl skiter sig är det troligt att solen hinner gå ner innan jag tar mig hem och då är en pannlampa guld värd (om inte t.o.m. livsviktig beroende på terräng). Aja här är min lista: Spade Sond Transciver (har jag iofs på mig) Pannlampa Mulitverktyg (Leatherman) Påse för stighudar Snacks (oftast Risenta, kanske choklad) Vatten 1L Någon typ av lunch (oftast mackor, gärna med jordnötssmör) Kompass Avaluator Googles (Oakley Airbrake, ev. med extra lins beroende på väder) Lätt dunjacka (Patagonia) eller extra tröja Mössa Ev. extra vantar Silvertejp (sitter egentligen på staven) Plastverktyg för att skrapa av snö från brädan/bindningarna (Voile) Mobiltelefon Spaceblanket Solglasögon First aid kit (bara något jag har fått, har inte gått igenom det och optimerat det för bc än) Jag tänkte införskaffa ett lättare bivack till nödsituation denna säsong också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
vad packar du i ryggsäcken när du ska åka bc?
Tillbaka
Topp