Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
vad packar du i ryggsäcken när du ska åka bc?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 901983" data-attributes="member: 74439"><p>I ärlighetens namn så blir det inte mycket afterski för mig på en säsong, men jag tänkte ändå att det kunde vara snällt att dela med sig av tipps till den förvirrade delen av forumet som ägnar sig åt sådant. Dessutom, hinner du inte till ölhaket innan abstinensen slår in om du börjar tura först klockan elva? Kanske dags att se över dina alkoholvanor :P</p><p></p><p>Nu tror jag bestämt att det vore på plats att skriva vad jag har i min ryggsäck, så det inte bara blir OT från mig här. Naturligtvis skiljer det sig en hel del beroende på vilken terräng jag rör mig i och vilken typ av tur det är, men om jag ska huda ca 3-4 timmar innan jag börjar åka så brukar det se ut ungefär som följer.</p><p></p><p>-Spade+sond</p><p>-komplett första hjälpen inklusive bivakpåse. (foliefiltarna är ett helvete att hålla på med om det blåser, investera!)</p><p>-Papper&penna, väger inget, tar ingen plats och man vet aldrig när det kan vara bra att ha.</p><p>-Vatten</p><p>-Liggunderlag, avklippt ca 1/3 fullängds.</p><p>-Jägarsnus</p><p>-Någon form av fett- och proteinrik mat</p><p>-Kaffe, en av mina laster som jag inte klarar mig utan, vikten får man acceptera.</p><p>-Kniv. Återigen, det känns helt enkelt fel utan den.</p><p>-Förstärkningsplagg</p><p>-Hjälm</p><p>-Skidglasögon</p><p>-Handskar</p><p>-Liten kikare</p><p></p><p>När jag turar så brukar jag föredra att göra det i mössa+solglasögon och med tunna löparvantar, det byter jag alltså med det jag har i ryggsäcken innan jag börjar åka. Karta+kompass föredrar jag att ha i en ficka så jag har snabb åtkomst utan att behöva ta av ryggsäcken. Lika så snusdosan och radio.</p><p>Beroende på turen så kan det även tillkomma nödvändiga klätterprylar.</p><p>Om det är en flerdagarstur med övernattning i tält blir det en helt annan packlista.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 901983, member: 74439"] I ärlighetens namn så blir det inte mycket afterski för mig på en säsong, men jag tänkte ändå att det kunde vara snällt att dela med sig av tipps till den förvirrade delen av forumet som ägnar sig åt sådant. Dessutom, hinner du inte till ölhaket innan abstinensen slår in om du börjar tura först klockan elva? Kanske dags att se över dina alkoholvanor :P Nu tror jag bestämt att det vore på plats att skriva vad jag har i min ryggsäck, så det inte bara blir OT från mig här. Naturligtvis skiljer det sig en hel del beroende på vilken terräng jag rör mig i och vilken typ av tur det är, men om jag ska huda ca 3-4 timmar innan jag börjar åka så brukar det se ut ungefär som följer. -Spade+sond -komplett första hjälpen inklusive bivakpåse. (foliefiltarna är ett helvete att hålla på med om det blåser, investera!) -Papper&penna, väger inget, tar ingen plats och man vet aldrig när det kan vara bra att ha. -Vatten -Liggunderlag, avklippt ca 1/3 fullängds. -Jägarsnus -Någon form av fett- och proteinrik mat -Kaffe, en av mina laster som jag inte klarar mig utan, vikten får man acceptera. -Kniv. Återigen, det känns helt enkelt fel utan den. -Förstärkningsplagg -Hjälm -Skidglasögon -Handskar -Liten kikare När jag turar så brukar jag föredra att göra det i mössa+solglasögon och med tunna löparvantar, det byter jag alltså med det jag har i ryggsäcken innan jag börjar åka. Karta+kompass föredrar jag att ha i en ficka så jag har snabb åtkomst utan att behöva ta av ryggsäcken. Lika så snusdosan och radio. Beroende på turen så kan det även tillkomma nödvändiga klätterprylar. Om det är en flerdagarstur med övernattning i tält blir det en helt annan packlista. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
vad packar du i ryggsäcken när du ska åka bc?
Tillbaka
Topp