Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad ska jag ha för allmountainskidor om jag älskar mina Racetiger sl?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lmk30" data-source="post: 1327098" data-attributes="member: 50635"><p>Nu vart jag lite sen på bollen! Men tror nog Sheevan kan bli utmärkt. Som du själv skriver [USER=203745]@Lisa.[/USER] kanske den kommer kännas liiite kort om du kör som jag uppfattar (fort...) men samtidigt blir den ju rätt smidig i den längden. Du får återkomma med recension! </p><p>Om du nu inte skulle bli nöjd hade det varit bra att få veta lite mer om hur du hade tänkt använda skidan: Bara som alternativ i uppkörd, mjukare pist eller hade du tänkt köra den mer offpist? </p><p>Själv är jag lite kortare än du (155) men ungefär lika tung, åker också fort, helst i typ GS-sväng. Jag kör Stöckli Laser SC 162 i pisten vilket jag tycker funkar bra både när det är stenhårt och när det blir lite mjukare. Är det total vårsorbet med pucklar och grejs är de dock inte helt optimala. Som alternativ har jag Völkl Kenja 88 som jag tror du hade gillat. De är väldigt fartstabila och går toppen på skär i GS sväng. Funkar i kortsväng men där har du ju redan en mycket bättre skida för det. </p><p>En joker jag skulle vilja slänga in i mixen är Extrem Project 83. Sjukt skön i pisten, lite mer lättsam än Stöcklin men sitter toppen på hårt underlag, dock funkar den finfint i uppkörd vårslask pga har en del tip rocker. </p><p></p><p>Hur som, hoppas du blir nöjd och återkom gärna med hur det blev!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lmk30, post: 1327098, member: 50635"] Nu vart jag lite sen på bollen! Men tror nog Sheevan kan bli utmärkt. Som du själv skriver [USER=203745]@Lisa.[/USER] kanske den kommer kännas liiite kort om du kör som jag uppfattar (fort...) men samtidigt blir den ju rätt smidig i den längden. Du får återkomma med recension! Om du nu inte skulle bli nöjd hade det varit bra att få veta lite mer om hur du hade tänkt använda skidan: Bara som alternativ i uppkörd, mjukare pist eller hade du tänkt köra den mer offpist? Själv är jag lite kortare än du (155) men ungefär lika tung, åker också fort, helst i typ GS-sväng. Jag kör Stöckli Laser SC 162 i pisten vilket jag tycker funkar bra både när det är stenhårt och när det blir lite mjukare. Är det total vårsorbet med pucklar och grejs är de dock inte helt optimala. Som alternativ har jag Völkl Kenja 88 som jag tror du hade gillat. De är väldigt fartstabila och går toppen på skär i GS sväng. Funkar i kortsväng men där har du ju redan en mycket bättre skida för det. En joker jag skulle vilja slänga in i mixen är Extrem Project 83. Sjukt skön i pisten, lite mer lättsam än Stöcklin men sitter toppen på hårt underlag, dock funkar den finfint i uppkörd vårslask pga har en del tip rocker. Hur som, hoppas du blir nöjd och återkom gärna med hur det blev! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad ska jag ha för allmountainskidor om jag älskar mina Racetiger sl?
Tillbaka
Topp