Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vad ska jag ha för skidor? Ganska ny på skidor och gillar det!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HenrikHeed" data-source="post: 1300146" data-attributes="member: 189625"><p>Hej,</p><p>förstår att dessa typer av trådar dyker upp ofta. Har försökt söka lite i forumet men inte riktigt funnit rätt diskussion för vad jag behöver.</p><p>Vet inte ens om jag ska ha en renodlad pistskida men här är förutsättningarna:</p><p>Har åkt snowboard hela livet tills barnen började åka för 3 år sedan. Då köpte jag ett par begagnade salomon pistskidor men säkert 10 år på nacken för att kunna komma igång med barnen och hjälpa dem. Har insett att det finns mycket annat kul att åka på. Provat lite "svåra" pistskidor som Racetiger och tyckte det var kul. Sen är jag tveksam till att det är sådana jag ska ja..</p><p>Jag ser mig själv som en helt okej åkare. Medel i backarna. Kör gärna svart och försöker att ligga på.</p><p></p><p>Jag åker mestadels med barnen så behöver ett par som är lätta att manövrera. Jag åker ju hela dagarna och en pistskida är ju bra första timmarna sen blir det lite annan typ av åkning..</p><p></p><p>Men kom med förslag på skidor som ni tror skulle passa mig bra. åker till alperna om några veckor (utan barn) så gärna ett par som skulle kunna passa den typen av åkning också.</p><p>Skriv även hur långa skidor ska vara. Jag är 180 och väger 80 kg.</p><p></p><p>Tack!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HenrikHeed, post: 1300146, member: 189625"] Hej, förstår att dessa typer av trådar dyker upp ofta. Har försökt söka lite i forumet men inte riktigt funnit rätt diskussion för vad jag behöver. Vet inte ens om jag ska ha en renodlad pistskida men här är förutsättningarna: Har åkt snowboard hela livet tills barnen började åka för 3 år sedan. Då köpte jag ett par begagnade salomon pistskidor men säkert 10 år på nacken för att kunna komma igång med barnen och hjälpa dem. Har insett att det finns mycket annat kul att åka på. Provat lite "svåra" pistskidor som Racetiger och tyckte det var kul. Sen är jag tveksam till att det är sådana jag ska ja.. Jag ser mig själv som en helt okej åkare. Medel i backarna. Kör gärna svart och försöker att ligga på. Jag åker mestadels med barnen så behöver ett par som är lätta att manövrera. Jag åker ju hela dagarna och en pistskida är ju bra första timmarna sen blir det lite annan typ av åkning.. Men kom med förslag på skidor som ni tror skulle passa mig bra. åker till alperna om några veckor (utan barn) så gärna ett par som skulle kunna passa den typen av åkning också. Skriv även hur långa skidor ska vara. Jag är 180 och väger 80 kg. Tack! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vad ska jag ha för skidor? Ganska ny på skidor och gillar det!
Tillbaka
Topp