Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vad ska jag ha för skidor? Ganska ny på skidor och gillar det!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ockåäö" data-source="post: 1300395" data-attributes="member: 181304"><p>Nu ska jag ge dig lite mer klura på. Var i samma läge som dig. Alltid åkt snowboard då jag inte kom överens med slalom. (Nu pratar vi tid innan carving kom) Barnen kom och insåg att snowboard inte var rätt grej när man skulle hjälpa barnen. Åren gick och man lärde sig slalom tillslut, nu hade ju carving funnits i typ 10-15år.</p><p>Så nu i medelåldern så provade jag Telemark. Sån härlig kombination av slalom och snowboard. Smidigheten som skidor gör i lågfartsområden och lätt att trixa runt med barnen. Samtidigt som telemark ger den lite surf glidare känsla snowboard gör. Så om du lämnar snowboard till något som är smidigare med barnen satsa på telemark. Utrustning begagnat är såååå billigt. Annars är mitt tips på slalomskida en lätt skida med lagom midja 76-80.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ockåäö, post: 1300395, member: 181304"] Nu ska jag ge dig lite mer klura på. Var i samma läge som dig. Alltid åkt snowboard då jag inte kom överens med slalom. (Nu pratar vi tid innan carving kom) Barnen kom och insåg att snowboard inte var rätt grej när man skulle hjälpa barnen. Åren gick och man lärde sig slalom tillslut, nu hade ju carving funnits i typ 10-15år. Så nu i medelåldern så provade jag Telemark. Sån härlig kombination av slalom och snowboard. Smidigheten som skidor gör i lågfartsområden och lätt att trixa runt med barnen. Samtidigt som telemark ger den lite surf glidare känsla snowboard gör. Så om du lämnar snowboard till något som är smidigare med barnen satsa på telemark. Utrustning begagnat är såååå billigt. Annars är mitt tips på slalomskida en lätt skida med lagom midja 76-80. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vad ska jag ha för skidor? Ganska ny på skidor och gillar det!
Tillbaka
Topp