Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad ska jag köpa för pjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndySmith" data-source="post: 492983" data-attributes="member: 86643"><p>Om du inte har allt för långt till stockholm bör du ta en tur förbi alpingaraget, dom kan verkligen pjäxor. och om någon frågar mig så skulle jag säga att valet av pjäxor är långt viktigare än valet av skidor.</p><p>vilken hårdhet beror på din vikt och åkstil, nästan alla märken har allt från svampiga "rental" modeller till likstela race pjäxor. Franska Lange är kända för att göra pjäxor för smala fötter,och vad gäller vrist o under ben så finns de en milljon olka saker att stoppa i pjäxskaftet för att få de tight. Alternativet (som är det enda rätta) är att du väljer en formsprutad innersko, vilket kommer ge en behaglig kännsla av vacum i pjäxan.</p><p>När det kommer till hårdheten så är ju tanken att dom riktigt starka o tunga killarna ska ha något att stödja sig på, med andra ord något som för över kraften från benen till skidorna på ett rättvist sätt, är man då inte tillräckligt tung eller stark kommer man inte att kunna pressa skdorna på det sätt som krävs för att få dom att tx bibehålla ett carving skär. </p><p></p><p>lycka till..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndySmith, post: 492983, member: 86643"] Om du inte har allt för långt till stockholm bör du ta en tur förbi alpingaraget, dom kan verkligen pjäxor. och om någon frågar mig så skulle jag säga att valet av pjäxor är långt viktigare än valet av skidor. vilken hårdhet beror på din vikt och åkstil, nästan alla märken har allt från svampiga "rental" modeller till likstela race pjäxor. Franska Lange är kända för att göra pjäxor för smala fötter,och vad gäller vrist o under ben så finns de en milljon olka saker att stoppa i pjäxskaftet för att få de tight. Alternativet (som är det enda rätta) är att du väljer en formsprutad innersko, vilket kommer ge en behaglig kännsla av vacum i pjäxan. När det kommer till hårdheten så är ju tanken att dom riktigt starka o tunga killarna ska ha något att stödja sig på, med andra ord något som för över kraften från benen till skidorna på ett rättvist sätt, är man då inte tillräckligt tung eller stark kommer man inte att kunna pressa skdorna på det sätt som krävs för att få dom att tx bibehålla ett carving skär. lycka till.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad ska jag köpa för pjäxor?
Tillbaka
Topp