vad ska jag köpa för pjäxor?

Måste ju veta lite mera än att du bara har ont i benen. Är ju många saker som spelar in. Ifall du t.ex. har bred eller smal fot, hög eller låg vrist o.s.v. Mitt tips är att gå till någon sportbutik som hjälper dig att finna en pjäxa som passar dig och dina behov.
Välsorterade och bra sportaffärer har ofta t.ex. en spegellåda eller footscanner som kan hjälpa till med valet av pjäxa. Viktigt att också att satsa på en annan sula än den som ligger i orginal då dessa ofta är väldigt dåliga. Så sök upp en sportaffär med kunnig personal inom området pjäxor och pröva dig fram där. Lycka till med köpet!

varför är det så många som frågar om såna här saker?? gå till en sport affär och säg att du vill köpa pjäxor. då kommer dom nog hjälpa dig.

Ett tips är att alltid få fötterna mätta innan man börjar välja storlek. Kan variera väldigt mkt mellan t.ex. stl. 27 i ett märke och ett annat märke och det går inte heller att säga att man bara har stl. 43 och sedan välja en pjäxa. Mät alltid fötterna så undviker man att köpa för stora pjäxor vilket är väldigt vanligt

Full-tilts pjäxor har ett mjukare flex mot smalbenet speciellt för personer som har problem med benhinnor osv. så det kanske är nått att satsa på. I övrigt är de som vanliga tredelade pjäxor.

Jag körde ett par vanliga salomon race pjäxor och hoppade, jag fick väldigt ont i smalbenen vid fellandningar. På alpingaraget i stockholm rekomenderade dom salomon spk,nu har jag kört med den i 2 veckor och det funkar alldeles prima vid stora hopp med lite fellandning

JmTt_jIBB sa:
jag får ont i smal benen av mina pjäxor. och har tänkt köpa nya men vet inte vad jag ska köpa?
Säker på att det är pjäxorna som är problemet? Sluta landa med bakvikt och stompa istället landningarna så ska du se att problemet är löst.

Tillbaka
Topp