Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad ska jag köpa för skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1147814" data-attributes="member: 99032"><p>Testade du att slöslipa kanterna framför bredaste stället i spetsarna? Din beskrivning liknar den effekt man kan få på "moderna" rejält tiprockade skidor. Helt bångstyriga med vassa kanter längst fram utom på hårt underlag då spetsarna inte har nån snökontakt.</p><p></p><p>Jag trivdes också väldigt bra på Sevun 2. Efter dem har jag bäst hittat hem på rejäla och dämpade byggen som t.ex. original Bodacious och Cochise. Enforcer 100 har jag bara kört i pist och delar din uppfattning om den där.</p><p></p><p>Men i fjol föll jag som en fura för Opinion Charger 193. För mig är det skidan som verkligen passar till allt och är intuitiv som inget annat jag kört, överallt. (dock slöslipade spetskanter) Har inte testat den tweakade efterföljaren Reload för jämförelse ännu men de står monterade och väntar på vintern. Hugg ett par om du kan. Förra säsongens var sista 108 med titanalsandwich, till denna ersätts de av Fusion 105, säkert en bra skida det oxå. Men säger bara 108 Chargers, underbara! Är 178/85, gillar att stå på.</p><p></p><p>Edit, bara ett par Reload 193 kvar hos Extrem nu, saldot var fem för tre veckor sedan...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1147814, member: 99032"] Testade du att slöslipa kanterna framför bredaste stället i spetsarna? Din beskrivning liknar den effekt man kan få på "moderna" rejält tiprockade skidor. Helt bångstyriga med vassa kanter längst fram utom på hårt underlag då spetsarna inte har nån snökontakt. Jag trivdes också väldigt bra på Sevun 2. Efter dem har jag bäst hittat hem på rejäla och dämpade byggen som t.ex. original Bodacious och Cochise. Enforcer 100 har jag bara kört i pist och delar din uppfattning om den där. Men i fjol föll jag som en fura för Opinion Charger 193. För mig är det skidan som verkligen passar till allt och är intuitiv som inget annat jag kört, överallt. (dock slöslipade spetskanter) Har inte testat den tweakade efterföljaren Reload för jämförelse ännu men de står monterade och väntar på vintern. Hugg ett par om du kan. Förra säsongens var sista 108 med titanalsandwich, till denna ersätts de av Fusion 105, säkert en bra skida det oxå. Men säger bara 108 Chargers, underbara! Är 178/85, gillar att stå på. Edit, bara ett par Reload 193 kvar hos Extrem nu, saldot var fem för tre veckor sedan... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad ska jag köpa för skidor?
Tillbaka
Topp