Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad ska jag köpa för skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lundgrenpk" data-source="post: 1206633" data-attributes="member: 82011"><p>Tja! Dags för nya skidor, men vad ska jag ha?</p><p></p><p>Har åkt skidor hela livet i princip, mellan 2007-2015 åkte jag mer eller mindre varje dag & hängde 99% av tiden i parken.</p><p>Senaste 5 åren har det dock bara blivit 1-4 åkdagar per vinter vilket nu ska öka markant.</p><p></p><p>Är nu ute efter en skida som funkar till ”allt”.</p><p>Min åkning på senare år är mest att åka runt och ”småjibba” över hela skidområdet, väldigt gärna offpist & väldigt lite park, och väl där blir de väl inte nå överdrivet avancerade tricks längre.</p><p>Men vill kunna ta några mysiga svängar i en pist ibland utan att skidorna är helt lost i den miljön.</p><p></p><p>Har snubblat in på Armada arv 106, är det en skida som skulle passa? Eller har ni något annat förslag?</p><p>Och skulle även höra lite input hur jag bör montera bindningen? Har ju kört mittmonterat på parkskidorna & är van det men de kanske inte är optimalt om man ska hålla sig ifrån parken större delen av tiden?</p><p></p><p>Tack på förhand.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lundgrenpk, post: 1206633, member: 82011"] Tja! Dags för nya skidor, men vad ska jag ha? Har åkt skidor hela livet i princip, mellan 2007-2015 åkte jag mer eller mindre varje dag & hängde 99% av tiden i parken. Senaste 5 åren har det dock bara blivit 1-4 åkdagar per vinter vilket nu ska öka markant. Är nu ute efter en skida som funkar till ”allt”. Min åkning på senare år är mest att åka runt och ”småjibba” över hela skidområdet, väldigt gärna offpist & väldigt lite park, och väl där blir de väl inte nå överdrivet avancerade tricks längre. Men vill kunna ta några mysiga svängar i en pist ibland utan att skidorna är helt lost i den miljön. Har snubblat in på Armada arv 106, är det en skida som skulle passa? Eller har ni något annat förslag? Och skulle även höra lite input hur jag bör montera bindningen? Har ju kört mittmonterat på parkskidorna & är van det men de kanske inte är optimalt om man ska hålla sig ifrån parken större delen av tiden? Tack på förhand. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad ska jag köpa för skidor?
Tillbaka
Topp