Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad ska jag köpa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LuxLuthor" data-source="post: 951030" data-attributes="member: 84027"><p>Åker nu på ett par K2 Hardside som jag är mycket nöjd med, men skulle vilja ha något mer att ta fram när förhållandena är de rätta. Riktigt lättmanövrerade skidor i både lös och vindpackad snö, som klarar skog och öppen fjällsida lika bra, som ger skönt surfflyt när förhållandena är rätt, som vänder på en femöring när jag vill det o s v. Ska jag bara åka pist en dag tar jag Hardsiden, men vissa dagar blir ju väldigt blandade och då gör det ju ingenting om busskidan inte gör bort sig totalt i pisten.</p><p></p><p>Jag är 181 cm och väger 77 kg. Långt ifrån någon expert, men jag har stark vilja att bli bättre på skidorna. Åker mest på mindre berg i inlandet och vid kusten, men åker till fjälls en sväng varje vinter och ambitionen är att fara upp oftare.</p><p></p><p>Dessa funderar jag på:</p><p></p><p>- Armada JJ (provåkt en gång och var mycket imponerad)</p><p>- Atomic BentChetler</p><p>- K2 Obsethed</p><p>- K2 Hellbent</p><p></p><p>Vilken längd jag bör köpa är också en viktig parameter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LuxLuthor, post: 951030, member: 84027"] Åker nu på ett par K2 Hardside som jag är mycket nöjd med, men skulle vilja ha något mer att ta fram när förhållandena är de rätta. Riktigt lättmanövrerade skidor i både lös och vindpackad snö, som klarar skog och öppen fjällsida lika bra, som ger skönt surfflyt när förhållandena är rätt, som vänder på en femöring när jag vill det o s v. Ska jag bara åka pist en dag tar jag Hardsiden, men vissa dagar blir ju väldigt blandade och då gör det ju ingenting om busskidan inte gör bort sig totalt i pisten. Jag är 181 cm och väger 77 kg. Långt ifrån någon expert, men jag har stark vilja att bli bättre på skidorna. Åker mest på mindre berg i inlandet och vid kusten, men åker till fjälls en sväng varje vinter och ambitionen är att fara upp oftare. Dessa funderar jag på: - Armada JJ (provåkt en gång och var mycket imponerad) - Atomic BentChetler - K2 Obsethed - K2 Hellbent Vilken längd jag bör köpa är också en viktig parameter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad ska jag köpa?
Tillbaka
Topp