Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Vad ska man ta betalt av liftare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ofkast" data-source="post: 493422" data-attributes="member: 65729"><p>Hej</p><p>Bil kostar pengar som bara den. Men värdeminskning är att ta i för mycket då man tar med liftare. Är ju ens eget beslut att skaffa/köra bil ner. Men kan ju vara smart och komma överens om hur man gör om man råka krocka, det hade jag inte en tanke på själv. </p><p></p><p>Kan ju säga att jag körde ner till st:Anton med min 17 år gamla Audi med en kompis och två då okända snubbar från freeride som är hur sköna som helst. </p><p></p><p>Hur som helst så var värdeminskningen på min bil ganska liten då den är gammal och många mil. Så när jag köper bil tänker jag som så att den skrivs av samma år som den köps och sen är allt jag får för den fina extrapengar. Fick 7 lök för audin när den blev påkörd uppe på Kläppens parkering en söndagsmorgon. Tro den kostade cirka 15 kr/milen totalt över livslängden.</p><p></p><p>Så dela de kostnader som ingår direkt i resan, tro inte andra ska betala för att man har bil. Man har ju den där nere å kan åka som man vill. Men går ju att ta lite extra men det ska vara rimligt(100-300kr). En resa till Österrike tycker jag inte ska gå på mer än 150euro per skalle om man är 3 i bilen nu när bensinen är billig igen.</p><p>Bensin+bro/färja+vinjette=<3500kr höfta jag fram</p><p></p><p>Utter har rätt med den sk bonusen, blev själv förvånad i vintras när jag hörde det. Känner att jag börja svänga lite efter vad du sa om böter och körning.</p><p></p><p>Lycka till med resan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ofkast, post: 493422, member: 65729"] Hej Bil kostar pengar som bara den. Men värdeminskning är att ta i för mycket då man tar med liftare. Är ju ens eget beslut att skaffa/köra bil ner. Men kan ju vara smart och komma överens om hur man gör om man råka krocka, det hade jag inte en tanke på själv. Kan ju säga att jag körde ner till st:Anton med min 17 år gamla Audi med en kompis och två då okända snubbar från freeride som är hur sköna som helst. Hur som helst så var värdeminskningen på min bil ganska liten då den är gammal och många mil. Så när jag köper bil tänker jag som så att den skrivs av samma år som den köps och sen är allt jag får för den fina extrapengar. Fick 7 lök för audin när den blev påkörd uppe på Kläppens parkering en söndagsmorgon. Tro den kostade cirka 15 kr/milen totalt över livslängden. Så dela de kostnader som ingår direkt i resan, tro inte andra ska betala för att man har bil. Man har ju den där nere å kan åka som man vill. Men går ju att ta lite extra men det ska vara rimligt(100-300kr). En resa till Österrike tycker jag inte ska gå på mer än 150euro per skalle om man är 3 i bilen nu när bensinen är billig igen. Bensin+bro/färja+vinjette=<3500kr höfta jag fram Utter har rätt med den sk bonusen, blev själv förvånad i vintras när jag hörde det. Känner att jag börja svänga lite efter vad du sa om böter och körning. Lycka till med resan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Vad ska man ta betalt av liftare?
Tillbaka
Topp