Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Vad ska man ta betalt av liftare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sydvastlund" data-source="post: 493475" data-attributes="member: 65658"><p>jag har de senaste åren kört egen bil ner, dyrt men smidigt. att få med sig någon på resan är ju ganska lätt, men ska du börja babbla om däckslitage eller värdeminskning blir de flesta trötta på tugget. tågbiljetter till alperna går att hitta billigare än en splittad bilresa. </p><p></p><p>Den som har bestämmt sig för att köra ner får bara acceptera de största kostnaderna. varje medresenär är ju en bonus så länge inte folk köar för att pröjsa, då kan man ju ta mer (svinigt tycker jag) man måste komma ihåg att det finns andra resealternativ än att dela bil med någon.</p><p></p><p>inte ska bilägaren sälja "biljetter" för att folk ska få åka med? man åker tillsammans och betalar direkta kostnader tillsammans(oavsett om man ska till olika orter). Har man valt att köra sin egen bil måste man acceptera att det kostar. Däremot skall inte de som åker med vara oförskämda och gnälla över eventuella oförutsedda utgifter. men en resa splittad på 3 pers bör kosta 1200-1700 per person beroende på hur mycket bränsle bilen slukar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sydvastlund, post: 493475, member: 65658"] jag har de senaste åren kört egen bil ner, dyrt men smidigt. att få med sig någon på resan är ju ganska lätt, men ska du börja babbla om däckslitage eller värdeminskning blir de flesta trötta på tugget. tågbiljetter till alperna går att hitta billigare än en splittad bilresa. Den som har bestämmt sig för att köra ner får bara acceptera de största kostnaderna. varje medresenär är ju en bonus så länge inte folk köar för att pröjsa, då kan man ju ta mer (svinigt tycker jag) man måste komma ihåg att det finns andra resealternativ än att dela bil med någon. inte ska bilägaren sälja "biljetter" för att folk ska få åka med? man åker tillsammans och betalar direkta kostnader tillsammans(oavsett om man ska till olika orter). Har man valt att köra sin egen bil måste man acceptera att det kostar. Däremot skall inte de som åker med vara oförskämda och gnälla över eventuella oförutsedda utgifter. men en resa splittad på 3 pers bör kosta 1200-1700 per person beroende på hur mycket bränsle bilen slukar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Vad ska man ta betalt av liftare?
Tillbaka
Topp