Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Vad ska man ta betalt av liftare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AKvS" data-source="post: 493869" data-attributes="member: 14045"><p>Ersättningen för resor i tjänst med egen bil är 18,50 kr/mil, det är precis vad jag tycker att man skall ta betalt av liftare om man känner att alla skall dela på alla kostnader. Färjebiljetter/brokostnader tillkommer. </p><p></p><p>'Vinjette' tycker jag att ägaren skall betala. Det är antagligen han som kommer använda bilen i störst utsträckning när man väl är i alperna. </p><p></p><p>Vägtullar och annat skoj när man är i Frankrike tycker jag att man skall dela på.</p><p></p><p>Böter så tycker jag att det är helt upp till föraren att betala de böter som uppkommer under tiden han/hon kör. Om sedan de andra i bilen känner att de har varit delaktiga så kan de bestämma sig för att dela men i grund och botten är föraren ansvarig för sättet på vilket bilen framförs. Om han inte vill ha fortkörningsböter så kör han lagligt, vill han inte ha parkeringsböter så...</p><p></p><p>jag har själv bil och om jag hade tagit med mig liftare som jag inte känner så hade jag gjort på detta sätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AKvS, post: 493869, member: 14045"] Ersättningen för resor i tjänst med egen bil är 18,50 kr/mil, det är precis vad jag tycker att man skall ta betalt av liftare om man känner att alla skall dela på alla kostnader. Färjebiljetter/brokostnader tillkommer. 'Vinjette' tycker jag att ägaren skall betala. Det är antagligen han som kommer använda bilen i störst utsträckning när man väl är i alperna. Vägtullar och annat skoj när man är i Frankrike tycker jag att man skall dela på. Böter så tycker jag att det är helt upp till föraren att betala de böter som uppkommer under tiden han/hon kör. Om sedan de andra i bilen känner att de har varit delaktiga så kan de bestämma sig för att dela men i grund och botten är föraren ansvarig för sättet på vilket bilen framförs. Om han inte vill ha fortkörningsböter så kör han lagligt, vill han inte ha parkeringsböter så... jag har själv bil och om jag hade tagit med mig liftare som jag inte känner så hade jag gjort på detta sätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Vad ska man ta betalt av liftare?
Tillbaka
Topp