Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Vad ska man ta betalt av liftare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 499362" data-attributes="member: 29415"><p>Totemann - vad är det för skillnad på om det är kända eller okända människor som åker med?</p><p></p><p>I alla fall, jag är nere nu och hade en minst sagt strapatsrik nerresa bestående av tre bärgningar pga två punkteringar (däcksexplosioner) och en trasig hjulbult (punkteringarna krävde bärgning eftersom hjulbultarna antagligen var åtdragna med någon hydraulverktyg och inte gick att få loss med ett fälgkors). Resultatet, utöver bärgningarna, blev även två hotellnätter i Tyskland.</p><p></p><p>Alla ni som bara tycker man ska dela på direkta rörliga kostnader, hur tycker ni man skulle fördelat detta? Det vore förstås jättebra för mig om vi hade delat på de olika rörliga kostnaderna - jag hade fått två helt nya däck på köpet, bara betalat en tredjedel av bärgningarna osv men mina medpassagerare hade fått sin långsammaste och dyraste bilresa till alperna någonsin. Eller, så betalar liftare etc vad det faktiskt kostar att köra bil och så står bilägaren (s försäkring) för oväntade utgifter som detta.</p><p></p><p>(vad gäller däcken var de i gott skick = bra mönsterdjup, men, visade det sig, gamla och oanvända och hade därför antagligen torkat innan mönstret var slut. Men jag kan rekommendera upplevelsen av däcksexplosion i 130 km/h, matchar lätt en oväntad 3-meters dropp med mjuk landning)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 499362, member: 29415"] Totemann - vad är det för skillnad på om det är kända eller okända människor som åker med? I alla fall, jag är nere nu och hade en minst sagt strapatsrik nerresa bestående av tre bärgningar pga två punkteringar (däcksexplosioner) och en trasig hjulbult (punkteringarna krävde bärgning eftersom hjulbultarna antagligen var åtdragna med någon hydraulverktyg och inte gick att få loss med ett fälgkors). Resultatet, utöver bärgningarna, blev även två hotellnätter i Tyskland. Alla ni som bara tycker man ska dela på direkta rörliga kostnader, hur tycker ni man skulle fördelat detta? Det vore förstås jättebra för mig om vi hade delat på de olika rörliga kostnaderna - jag hade fått två helt nya däck på köpet, bara betalat en tredjedel av bärgningarna osv men mina medpassagerare hade fått sin långsammaste och dyraste bilresa till alperna någonsin. Eller, så betalar liftare etc vad det faktiskt kostar att köra bil och så står bilägaren (s försäkring) för oväntade utgifter som detta. (vad gäller däcken var de i gott skick = bra mönsterdjup, men, visade det sig, gamla och oanvända och hade därför antagligen torkat innan mönstret var slut. Men jag kan rekommendera upplevelsen av däcksexplosion i 130 km/h, matchar lätt en oväntad 3-meters dropp med mjuk landning) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Vad ska man ta betalt av liftare?
Tillbaka
Topp