Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Vad ska man tänka på när man köper goggles?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JolineJ" data-source="post: 817530" data-attributes="member: 80722"><p>Har du hjälm så är det ju stor prio att gogglarna passar till hjälmen, formen på hjälmen alltså om du inte kör med sjukt goggelhäng och mössa under hjälmen spelar mindre roll då.</p><p>Oranga linser sitter ofta på gogglarna när du köper dem och leverantörerna marknadsför dem lite som är ofta en "allround" lins, men vill man ha optimalt ljus hela tiden så är det alltid bra att kompleterna med andra linser. Så vilken lins som är skön, det beror på väder egentligen. Vissa tycker det är snyggt med spegel men inte direkt optimalt när det snöar... Jag har kört med en optisk lins från spy som jag gillar skarpt. </p><p>Oakley har ju bra gogglar men dyra extra linser. </p><p>Det har också blivit mer och mer populärt att köra med en klar lins, smaken är olika men jag tycker du ska köpa en goggel du gillar och som du kan köpa till extra linser till. Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JolineJ, post: 817530, member: 80722"] Har du hjälm så är det ju stor prio att gogglarna passar till hjälmen, formen på hjälmen alltså om du inte kör med sjukt goggelhäng och mössa under hjälmen spelar mindre roll då. Oranga linser sitter ofta på gogglarna när du köper dem och leverantörerna marknadsför dem lite som är ofta en "allround" lins, men vill man ha optimalt ljus hela tiden så är det alltid bra att kompleterna med andra linser. Så vilken lins som är skön, det beror på väder egentligen. Vissa tycker det är snyggt med spegel men inte direkt optimalt när det snöar... Jag har kört med en optisk lins från spy som jag gillar skarpt. Oakley har ju bra gogglar men dyra extra linser. Det har också blivit mer och mer populärt att köra med en klar lins, smaken är olika men jag tycker du ska köpa en goggel du gillar och som du kan köpa till extra linser till. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Vad ska man tänka på när man köper goggles?
Tillbaka
Topp