Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad skulle du vilja läsa om i ett resereportage?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AxelWall" data-source="post: 980963" data-attributes="member: 97902"><p>Tack för svaret!</p><p></p><p>Just nu har jag en idé om att fokusera på hur man kommer åt den bästa åkningen genom att bestämma sig sent. Att ha en stad att utgå ifrån som ligger nära många skidorter är då ett bra alternativ, för oss är Genéve optimalt då flyg är billigt dit och det är nära till flera bra skidorter. Därifrån behöver slutdestinationen kanske inte bestämmas förän några dagar innan avfärd då vi har väderprogrnoser om vart det kommer dumpa mest. Är detta ett tråkigt huvudämne i artikeln?</p><p></p><p>Efter det tänkte jag klämma in lite tips på puderhålor som ofta får väldigt mycket snö, chansen är större att få bra snö där. Alla hjälpmedel jag har för att få åka i de bästa förhållandena såsom detta forum, snow-forecast väder och snöhistorik vill jag också ha med i texten. Kanske i en faktaruta?</p><p></p><p>De saker som är viktiga att få med som basic som du säger kanske kan hållas mer kortfattat då de ofta är som huvudfokus i de allra flesta resereportage jag har läst om skidåkning. Det är ju ändå mest slumpen som kommer avgöra vart vi kommer åka men jag vill ändå berätta om åkningen, byn och sevärdheter som kan vara intressant för läsaren. Jag tror dessutom att artikeln blir roligare att läsa om den är skriven som en essä där läsaren får dra sina egna slutsatser. Då borde texten kännas mer personlig för den som läser.</p><p></p><p>Har du/någon fler tips och tankar kring detta?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AxelWall, post: 980963, member: 97902"] Tack för svaret! Just nu har jag en idé om att fokusera på hur man kommer åt den bästa åkningen genom att bestämma sig sent. Att ha en stad att utgå ifrån som ligger nära många skidorter är då ett bra alternativ, för oss är Genéve optimalt då flyg är billigt dit och det är nära till flera bra skidorter. Därifrån behöver slutdestinationen kanske inte bestämmas förän några dagar innan avfärd då vi har väderprogrnoser om vart det kommer dumpa mest. Är detta ett tråkigt huvudämne i artikeln? Efter det tänkte jag klämma in lite tips på puderhålor som ofta får väldigt mycket snö, chansen är större att få bra snö där. Alla hjälpmedel jag har för att få åka i de bästa förhållandena såsom detta forum, snow-forecast väder och snöhistorik vill jag också ha med i texten. Kanske i en faktaruta? De saker som är viktiga att få med som basic som du säger kanske kan hållas mer kortfattat då de ofta är som huvudfokus i de allra flesta resereportage jag har läst om skidåkning. Det är ju ändå mest slumpen som kommer avgöra vart vi kommer åka men jag vill ändå berätta om åkningen, byn och sevärdheter som kan vara intressant för läsaren. Jag tror dessutom att artikeln blir roligare att läsa om den är skriven som en essä där läsaren får dra sina egna slutsatser. Då borde texten kännas mer personlig för den som läser. Har du/någon fler tips och tankar kring detta? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad skulle du vilja läsa om i ett resereportage?
Tillbaka
Topp