Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Vad tycker du är svårast med Carving?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1238342" data-attributes="member: 175247"><p>Kanske är det så för oss vanliga "turist-åkare", carving i en svart pist med hög fart och yviga svängar skulle kanske bli ett farligt "experiment" för övriga åkare i backen.</p><p>Och hur ofta är en svart pist bred, slät och fin att åka på och saknar pucklar?</p><p>Jag känner väl till en och det är Daunscharte på Stubaigletscher, som ligger lite vid sidan av och dessutom är betydligt brantare än de flesta andra pister i närheten (inte många som åker över till den). Men den är ändå brant nog för att det ska bli "tail-skid" för mig.</p><p>Och varför helt kassera den gamla tekniken med skidorna ihop och "snabb-svängar", den har också sina fördelar t ex om ska ta sig ner för en pucklig lite brant pist med någorlunda stil.</p><p>Med den tekniken kan jag också göra mycket snävare svängar om det behövs.</p><p>Här finns i alla fall Daunscharte:</p><p>[ATTACH=full]11589[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1238342, member: 175247"] Kanske är det så för oss vanliga "turist-åkare", carving i en svart pist med hög fart och yviga svängar skulle kanske bli ett farligt "experiment" för övriga åkare i backen. Och hur ofta är en svart pist bred, slät och fin att åka på och saknar pucklar? Jag känner väl till en och det är Daunscharte på Stubaigletscher, som ligger lite vid sidan av och dessutom är betydligt brantare än de flesta andra pister i närheten (inte många som åker över till den). Men den är ändå brant nog för att det ska bli "tail-skid" för mig. Och varför helt kassera den gamla tekniken med skidorna ihop och "snabb-svängar", den har också sina fördelar t ex om ska ta sig ner för en pucklig lite brant pist med någorlunda stil. Med den tekniken kan jag också göra mycket snävare svängar om det behövs. Här finns i alla fall Daunscharte: [ATTACH type="full" alt="1631003367927.png"]11589[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Vad tycker du är svårast med Carving?
Tillbaka
Topp