Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
vad tycker ni om mitt köp?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 190043" data-attributes="member: 40931"><p>Du verkar ha gjort ett bra köp. </p><p>Skidan skulle nog iofs kunnat vara nån halv decimeter längre, men det är väl lika bra att börja kort och köpa längre efter behov! </p><p>Jag vet inte hurpass bakmonterat det blir om du monterar enligt anvisning. Om du bakmonterar får du mer flyt i lössnö, men du tappar lite smidighet i skidan. Det är bara att bestämma vad du vill prioritera. Hade jag varit du hade jag nog monterat min allroundskida enl anvisning eller upp till max ca 3cm bak, beroende på hurpass mittmonterad anvisningen sitter på skidan.. Vad du däremot inte ska göra är att frammontera skidorna (eller mittmontera för den delen) om du inte tänker använda dem till jibbing.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 190043, member: 40931"] Du verkar ha gjort ett bra köp. Skidan skulle nog iofs kunnat vara nån halv decimeter längre, men det är väl lika bra att börja kort och köpa längre efter behov! Jag vet inte hurpass bakmonterat det blir om du monterar enligt anvisning. Om du bakmonterar får du mer flyt i lössnö, men du tappar lite smidighet i skidan. Det är bara att bestämma vad du vill prioritera. Hade jag varit du hade jag nog monterat min allroundskida enl anvisning eller upp till max ca 3cm bak, beroende på hurpass mittmonterad anvisningen sitter på skidan.. Vad du däremot inte ska göra är att frammontera skidorna (eller mittmontera för den delen) om du inte tänker använda dem till jibbing. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
vad tycker ni om mitt köp?
Tillbaka
Topp