Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vad var fel med hyrskidorna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CeciliaSvensson" data-source="post: 1097185" data-attributes="member: 164813"><p>Tack för svar! Jag väger ca 52 kg och är 160 cm lång. Jag åker enbart pistade backar, och åker ungefär en vecka om året, och har inga ambitioner att ge mig på något svårare än röda backar. Ibland blir jag tvungen att ge mig in på smalare "skogsbackar/spår" typ Marioland i Branäs för att följa efter sonen, men helst inte om jag får välja själv. Jag vet ärligt talat inte vad en skärande sväng innebär, eller vad som är alternativet, så jag kan säkert inte åka så. Jag gör nog rätt "vanliga" svängar... Jag åker typ snett tvärs över backen (beroende på hur brant den är) och sedan svänger jag runt med vikten på innerskidan och sedan likadant åt andra hållet. Ja, ni fattar ju att jag inte kan så mycket om detta. Jag vill ha en skida som är lättsvängd och som går stadigt. Som jag har fattar det så ska åkare på min nivå inte köpa för "fina" skidor eftersom de är svåråkta, men vad som är enkla och bra skidor och vad som bara är skit verkar svårt att lista ut för mig tyvärr...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CeciliaSvensson, post: 1097185, member: 164813"] Tack för svar! Jag väger ca 52 kg och är 160 cm lång. Jag åker enbart pistade backar, och åker ungefär en vecka om året, och har inga ambitioner att ge mig på något svårare än röda backar. Ibland blir jag tvungen att ge mig in på smalare "skogsbackar/spår" typ Marioland i Branäs för att följa efter sonen, men helst inte om jag får välja själv. Jag vet ärligt talat inte vad en skärande sväng innebär, eller vad som är alternativet, så jag kan säkert inte åka så. Jag gör nog rätt "vanliga" svängar... Jag åker typ snett tvärs över backen (beroende på hur brant den är) och sedan svänger jag runt med vikten på innerskidan och sedan likadant åt andra hållet. Ja, ni fattar ju att jag inte kan så mycket om detta. Jag vill ha en skida som är lättsvängd och som går stadigt. Som jag har fattar det så ska åkare på min nivå inte köpa för "fina" skidor eftersom de är svåråkta, men vad som är enkla och bra skidor och vad som bara är skit verkar svårt att lista ut för mig tyvärr... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vad var fel med hyrskidorna?
Tillbaka
Topp