Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vadå belagsstruktur?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Marboh" data-source="post: 1241882" data-attributes="member: 162191"><p>Saxat följande från annat forum:</p><p><em>"</em></p><p><em>Kollar man i swix maualen står det så här.</em></p><p><em></em></p><p><em>Swix T405 inkluderar följande valsar:</em></p><p><em>FIN 0,30 mm</em></p><p><em>Används på ny- och finkornig snö samt på grov</em></p><p><em>snö från -12 °C till -5 °C.</em></p><p><em>MEDIUM 0,50 mm</em></p><p><em>Används på ny-, finkornig och grov snö samt vid</em></p><p><em>isiga förhållanden från -5 °C till +1 °C.</em></p><p><em>Följande finns även:</em></p><p><em>MEDIUM GROV 0,75 mm:</em></p><p><em>Används på fin- och grovkornig snö från -1 °C till</em></p><p><em>+3 °C.</em></p><p><em>GROV 1,00 mm</em></p><p><em>Denna valsen används på blöt till mycket blöt,</em></p><p><em>grovkornig snö från 0 °C till + 20 °C."</em></p><p></p><p>Så min gissning är att man lagt sweetspoten mot finkorning/nysnö och något kallare temperaturer. Eftersom det är väl där man vill att laggen ska va som bäst när man är ute och rastar pulverbalkarna?</p><p></p><p>Edit:</p><p>Vill man doktorera (dock för längdskidor) hitta jag det här:</p><p>[URL unfurl="true"]https://www.bodensskidklubb.se/globalassets/bodens-sk---skidor/dokument/3750b590e9.pdf[/URL]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Marboh, post: 1241882, member: 162191"] Saxat följande från annat forum: [I]" Kollar man i swix maualen står det så här. Swix T405 inkluderar följande valsar: FIN 0,30 mm Används på ny- och finkornig snö samt på grov snö från -12 °C till -5 °C. MEDIUM 0,50 mm Används på ny-, finkornig och grov snö samt vid isiga förhållanden från -5 °C till +1 °C. Följande finns även: MEDIUM GROV 0,75 mm: Används på fin- och grovkornig snö från -1 °C till +3 °C. GROV 1,00 mm Denna valsen används på blöt till mycket blöt, grovkornig snö från 0 °C till + 20 °C."[/I] Så min gissning är att man lagt sweetspoten mot finkorning/nysnö och något kallare temperaturer. Eftersom det är väl där man vill att laggen ska va som bäst när man är ute och rastar pulverbalkarna? Edit: Vill man doktorera (dock för längdskidor) hitta jag det här: [URL unfurl="true"]https://www.bodensskidklubb.se/globalassets/bodens-sk---skidor/dokument/3750b590e9.pdf[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vadå belagsstruktur?
Tillbaka
Topp