Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Vadå skidkläder i tunnelbanan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1046721" data-attributes="member: 33485"><p>På vilket sätt är stadskläder estetiskt överlägsna andra kläder? Vad kommunicerar olika slags ytterklädesval i en stad? </p><p></p><p>Det är dock ingen falsk diktomi då frågeställningen utgår från en (eller flera) teoretisk individ som av oangiven anledning inte har råd att skaffa flera uppsättningar ytterkläder utan istället väljer en, lämpad för oangiven miljö av oangiven anledning men låt säga att individen i fråga köper ett skidställ och står över stadskläder, surfkläder, vandringskläder osv. för att ha råd att maximera antalet skiddagar.</p><p></p><p>En falsk diktomi hade det varit om jag hävdat att det bara fanns stads- eller skid-kläder att välja på, att alla människor bara får välja den ena eller andra. I frågeställningen utgår vi från premisserna begränsad budget och prioritering med ett okänt resultat, för att förenkla det gav jag ett mer konkret exempel i stycket ovan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1046721, member: 33485"] På vilket sätt är stadskläder estetiskt överlägsna andra kläder? Vad kommunicerar olika slags ytterklädesval i en stad? Det är dock ingen falsk diktomi då frågeställningen utgår från en (eller flera) teoretisk individ som av oangiven anledning inte har råd att skaffa flera uppsättningar ytterkläder utan istället väljer en, lämpad för oangiven miljö av oangiven anledning men låt säga att individen i fråga köper ett skidställ och står över stadskläder, surfkläder, vandringskläder osv. för att ha råd att maximera antalet skiddagar. En falsk diktomi hade det varit om jag hävdat att det bara fanns stads- eller skid-kläder att välja på, att alla människor bara får välja den ena eller andra. I frågeställningen utgår vi från premisserna begränsad budget och prioritering med ett okänt resultat, för att förenkla det gav jag ett mer konkret exempel i stycket ovan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Vadå skidkläder i tunnelbanan?
Tillbaka
Topp