Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vadderingar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blizzy" data-source="post: 263350" data-attributes="member: 53949"><p>Fattar inte var vadderingen egentligen skulle sitta..</p><p>På mina Cartel (2 år gamla) finns det då ingen vadderingen på diskarna.. kan ju bero på att ja bytt diskar tre gånger pga brädbyte, men ändå..</p><p>Kör nu med burton uni-disk och fattar därför inte hur vadderingen skulle kunna vara till nån nytta..</p><p>Man (jag) har ju ändå vadderingen på den del av bindningen som foten står på, alltså vid tårna o hälen, disk-delen är ändå inte i kontakt med foten så varför skulle man då vilja ha extra vaddering där?</p><p></p><p>Skulle man nu inte vara nöjd med sin tå/häl-vaddering o vill sätta dit en lite upphöjning av vaddering i mitten av foten (vilket för övrigt låter ganska obekvämt) så går det nog som föregående skribenter skrivit lätt att göra egna med hjälp av en stycke claes ohlsson och lite fantasi...</p><p>Tror o andra sidan inte att det spelar nån direkt roll för ens åkning om man har mer eller mindre vaddering.. inte så att man går från 180's till mistyflips pga av vadderingen ändå..</p><p></p><p>Good luck!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blizzy, post: 263350, member: 53949"] Fattar inte var vadderingen egentligen skulle sitta.. På mina Cartel (2 år gamla) finns det då ingen vadderingen på diskarna.. kan ju bero på att ja bytt diskar tre gånger pga brädbyte, men ändå.. Kör nu med burton uni-disk och fattar därför inte hur vadderingen skulle kunna vara till nån nytta.. Man (jag) har ju ändå vadderingen på den del av bindningen som foten står på, alltså vid tårna o hälen, disk-delen är ändå inte i kontakt med foten så varför skulle man då vilja ha extra vaddering där? Skulle man nu inte vara nöjd med sin tå/häl-vaddering o vill sätta dit en lite upphöjning av vaddering i mitten av foten (vilket för övrigt låter ganska obekvämt) så går det nog som föregående skribenter skrivit lätt att göra egna med hjälp av en stycke claes ohlsson och lite fantasi... Tror o andra sidan inte att det spelar nån direkt roll för ens åkning om man har mer eller mindre vaddering.. inte så att man går från 180's till mistyflips pga av vadderingen ändå.. Good luck! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vadderingar!
Tillbaka
Topp