Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Väder i Franska alperna framöver?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bonnplogen" data-source="post: 150580" data-attributes="member: 51924"><p>Kom hem i Söndags efter 7 underbara skiddagar i Val Thorens!</p><p>Måste säga att man inte kan få allt,dålig sikt i 4½ dag men under dessa dagar var offpisten underbar de andra 2 ½ dagarna var det sol och vackert!!!</p><p></p><p>Har aldrig upplevt bättre skidåkning!!!</p><p></p><p>Nypistat på kvällen sen en halvmeter puder på det så kan ni ju själv tänka er hur pisterna var orgasm Hur var det då utanför pisten??? Minst till midjan med torr fin pudersnö!!!</p><p></p><p>En stor varning dock NORTHLANDER SKI TOURS!!!!! SE UPP </p><p></p><p>Hemresan bestod av att bussen var försenad 1 ½ timma utan information!!</p><p>"Chaffisen har huvudvärk,ingen parkeringsplats hmm vad händer????</p><p>Sen när vi väl komm i väg så hade vi upphämtningar på 5 olika ställen!!!</p><p></p><p>Vaknade i bussen på söndag morgon och såg att vi var i Tyskland hmm undrade hur långt vi kommit???</p><p></p><p>Då tvärstannade bussen på autobahnn stod still i 40 min tills guiden orkade med att säga vad som hänt. Det blev som i en gammal klassisk dubbad karatefilm först en förklaring på 5 min på danska (som jag förstår rätt så bra som skåning men för alla andra svenskar ombord så fick de nöja sig med en liten kort information på engelska om man nu kan kalla den information) the bus has had an deckexplosion and we are wating for the polizaaaai for incurrensbissssnice!</p><p></p><p>Jo tack sa vi!</p><p>O när skall vi lämmna rummen?</p><p></p><p>Ingen frukost blev det för vi var ju sena vi skulle hämta nya passagerare i Hamburg(Nortlanders uppsamlingsplats) som tur var det svenskar som skulle på bussen och danskarna klev av (jo ni vet att det är en dansk som sitter framför er i bussen när filmen visas och de vaggar från skinka till skinka och skiter fullständigt i de som sitter bakom,eller att det krossar era knä med att trycka bak sätet utan att säga något hmmm vet hut! nåja de för med sig något gott iallafall e du på en skidort med mycket danskar så får du ha pudret för dig själv för åka kan de inte och kommer aldrig att kunna!)väl framme i Hamburg så stod där en flock med svenskar som skulle på bussen de hade varit i Livinigo hmm skattefritt mao mycket sprit i bagaget. Det e ju fint,men inte så kul när man måste stå och vakta sitt bagage på en parkeringsplats i 3 timmar innan vår buss dök upp!!!</p><p>Ingen middag blev det heller jag fick ju lasta om mitt bagage för jag skulle av bland de första men men vem behöver mat??</p><p></p><p>Svenskarna på Livingo bussen hade blivit berikade med en dansk film från 70-talet så det var i upprorstillstånd när de kom på bussen! </p><p></p><p>E det inte underbart att alla på bussen gärna vill åka med Northlander igen??</p><p>Allra helst bussresa då man får ju hela Europa!</p><p></p><p>Man är ju uppväxt med dansk TV här i skåne så man vet ju det här med tider säger man att busssen avgår från omlastnings stället 12:00 så menar de 12:45 inga problem,men om nu dumma svenskar sitter i bussen i 50 minuter kan väll iallafall AC startas så man slipper bli kokt och få lite ny luft!</p><p></p><p></p><p>Tack Nortlander för en underbar vecka!!!!</p><p>Ni är underbara och ställer verkligen upp för era resenärer!</p><p>Nästa gång kanske ni når över töskelen.</p><p></p><p>Val Thorens är ett underbart skidområde!!!</p><p></p><p>Ps. Ont arslet fick man iallfall Ds.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bonnplogen, post: 150580, member: 51924"] Kom hem i Söndags efter 7 underbara skiddagar i Val Thorens! Måste säga att man inte kan få allt,dålig sikt i 4½ dag men under dessa dagar var offpisten underbar de andra 2 ½ dagarna var det sol och vackert!!! Har aldrig upplevt bättre skidåkning!!! Nypistat på kvällen sen en halvmeter puder på det så kan ni ju själv tänka er hur pisterna var orgasm Hur var det då utanför pisten??? Minst till midjan med torr fin pudersnö!!! En stor varning dock NORTHLANDER SKI TOURS!!!!! SE UPP Hemresan bestod av att bussen var försenad 1 ½ timma utan information!! "Chaffisen har huvudvärk,ingen parkeringsplats hmm vad händer???? Sen när vi väl komm i väg så hade vi upphämtningar på 5 olika ställen!!! Vaknade i bussen på söndag morgon och såg att vi var i Tyskland hmm undrade hur långt vi kommit??? Då tvärstannade bussen på autobahnn stod still i 40 min tills guiden orkade med att säga vad som hänt. Det blev som i en gammal klassisk dubbad karatefilm först en förklaring på 5 min på danska (som jag förstår rätt så bra som skåning men för alla andra svenskar ombord så fick de nöja sig med en liten kort information på engelska om man nu kan kalla den information) the bus has had an deckexplosion and we are wating for the polizaaaai for incurrensbissssnice! Jo tack sa vi! O när skall vi lämmna rummen? Ingen frukost blev det för vi var ju sena vi skulle hämta nya passagerare i Hamburg(Nortlanders uppsamlingsplats) som tur var det svenskar som skulle på bussen och danskarna klev av (jo ni vet att det är en dansk som sitter framför er i bussen när filmen visas och de vaggar från skinka till skinka och skiter fullständigt i de som sitter bakom,eller att det krossar era knä med att trycka bak sätet utan att säga något hmmm vet hut! nåja de för med sig något gott iallafall e du på en skidort med mycket danskar så får du ha pudret för dig själv för åka kan de inte och kommer aldrig att kunna!)väl framme i Hamburg så stod där en flock med svenskar som skulle på bussen de hade varit i Livinigo hmm skattefritt mao mycket sprit i bagaget. Det e ju fint,men inte så kul när man måste stå och vakta sitt bagage på en parkeringsplats i 3 timmar innan vår buss dök upp!!! Ingen middag blev det heller jag fick ju lasta om mitt bagage för jag skulle av bland de första men men vem behöver mat?? Svenskarna på Livingo bussen hade blivit berikade med en dansk film från 70-talet så det var i upprorstillstånd när de kom på bussen! E det inte underbart att alla på bussen gärna vill åka med Northlander igen?? Allra helst bussresa då man får ju hela Europa! Man är ju uppväxt med dansk TV här i skåne så man vet ju det här med tider säger man att busssen avgår från omlastnings stället 12:00 så menar de 12:45 inga problem,men om nu dumma svenskar sitter i bussen i 50 minuter kan väll iallafall AC startas så man slipper bli kokt och få lite ny luft! Tack Nortlander för en underbar vecka!!!! Ni är underbara och ställer verkligen upp för era resenärer! Nästa gång kanske ni når över töskelen. Val Thorens är ett underbart skidområde!!! Ps. Ont arslet fick man iallfall Ds. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Väder i Franska alperna framöver?!
Tillbaka
Topp