Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Våga säga nej till "spritfesterna"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="H-T" data-source="post: 468620"><p>J-rockner: Om alkoholförbud skulle införas i Sverige skulle landet "utvecklas" till ett land likt de djupt muslimska länderna i sydöst där alkohol inte är tillåtet på grund av det starka fäste religionen har. Jag tror vi kan komma överens relativt problemfritt att om tro och religion blandas in i politik så går det aldrig bra, se bara på den kristna högern i USA som ytterligare ett exempel. Okej, om Sverige skulle införa alkoholförbud skulle det inte vara av religiösa skäl, men resultatet är detsamma och vore det inte ett slag i demokratins ansikte att ta bort individers rätt att välja om de vill förtära alkohol eller inte? Totalförbud mot saker och ting slutar aldrig bra och är sällan lyckosamma, hur många svenskar tror du laddar ned musik, spel, filmer etc olagligt? (Alkholfritt är ETT ord föresten).</p><p></p><p>Carled: Det finns redan många företag som förespråkar och anordnar resor där spritorgier inte är det centrala. Saken är den att det här är långt ifrån något nytt, det har arrangerats liknande resor i åratal till sommarorter. Men nu har utvecklingen tett sig så att skidorter har blivit mer intressant för festsugna ungdomar och man ser att lönsamhet är möjligt och företag skapas. Rätt logiskt? Det är väll upp till ungdomarna själva om de vill resa för att dricka sprit eller åka skidor? Jag har inget emot att folk som egentligen inte är så skidintresserade dricker sig redlösa, då får man mer plats i backen dagen efter och så har man folk att festa med på kvällen. Det är en win-win situation!</p><p></p><p>Dessutom är det tillåtet att förtära alkohol från att man är 18 år i Sverige och då är man myndig och kan fatta sina egna beslut. Om Rullandesnön vänder sig till yngre personer än så är jag rätt övertygad att dessa, i alla fall majoriteten, preartonåringar kollar av med sina föräldrar innan de bokar något, eller till och med lånar pengar. Om föräldrarna tycker det är okej så är det så, om inte så åker personen under 18 troligen inte. Och jag tycker det är upp till var och en att välja hur man uppfostrar sina barn, eller är det en nationalangelägenhet?</p><p></p><p>Nu ska jag ut på en ö och dricka öl hela jävla helgen. Trevlig helg</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="H-T, post: 468620"] J-rockner: Om alkoholförbud skulle införas i Sverige skulle landet "utvecklas" till ett land likt de djupt muslimska länderna i sydöst där alkohol inte är tillåtet på grund av det starka fäste religionen har. Jag tror vi kan komma överens relativt problemfritt att om tro och religion blandas in i politik så går det aldrig bra, se bara på den kristna högern i USA som ytterligare ett exempel. Okej, om Sverige skulle införa alkoholförbud skulle det inte vara av religiösa skäl, men resultatet är detsamma och vore det inte ett slag i demokratins ansikte att ta bort individers rätt att välja om de vill förtära alkohol eller inte? Totalförbud mot saker och ting slutar aldrig bra och är sällan lyckosamma, hur många svenskar tror du laddar ned musik, spel, filmer etc olagligt? (Alkholfritt är ETT ord föresten). Carled: Det finns redan många företag som förespråkar och anordnar resor där spritorgier inte är det centrala. Saken är den att det här är långt ifrån något nytt, det har arrangerats liknande resor i åratal till sommarorter. Men nu har utvecklingen tett sig så att skidorter har blivit mer intressant för festsugna ungdomar och man ser att lönsamhet är möjligt och företag skapas. Rätt logiskt? Det är väll upp till ungdomarna själva om de vill resa för att dricka sprit eller åka skidor? Jag har inget emot att folk som egentligen inte är så skidintresserade dricker sig redlösa, då får man mer plats i backen dagen efter och så har man folk att festa med på kvällen. Det är en win-win situation! Dessutom är det tillåtet att förtära alkohol från att man är 18 år i Sverige och då är man myndig och kan fatta sina egna beslut. Om Rullandesnön vänder sig till yngre personer än så är jag rätt övertygad att dessa, i alla fall majoriteten, preartonåringar kollar av med sina föräldrar innan de bokar något, eller till och med lånar pengar. Om föräldrarna tycker det är okej så är det så, om inte så åker personen under 18 troligen inte. Och jag tycker det är upp till var och en att välja hur man uppfostrar sina barn, eller är det en nationalangelägenhet? Nu ska jag ut på en ö och dricka öl hela jävla helgen. Trevlig helg [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Våga säga nej till "spritfesterna"
Tillbaka
Topp