Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Våga säga nej till "spritfesterna"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 469956" data-attributes="member: 45951"><p>Kapten min kapten,</p><p></p><p>Hur tänkte du införliva en kultur (om man väljer att kalla freerideåkarna för det) i riksidrottsförbundet? Och på vilket sätt skulle det stävja alkohol- och droganvändandet? Jag är högst osäker på att riksidrottsförbundet skulle rå på en, i vårt samhälle så hårt inprentad, produkt/tradition (kalla det vad man vill) som alkohol. </p><p></p><p>Vidare, är det så konstigt om svenska ungdomar köper/dricker sprit när de kommer till ett land med liberalare lagar om alkohol? Är det så konstigt att det flippar ur första gången ett gäng 16-åringar kommer hemifrån? Lägg till laglig tillgång på alkohol i soppan...utgången är klar och borde inte förvåna någon? Det borde ju vara rätt självklart i vårt avlånga sosse-land att det inte är personerna som står för schabrakets fel att det blir fel. Utan någon annan. Svenska staten, franska staten, moderaterna eller till och med djävulen.</p><p></p><p>Att du sedan tar upp 80-talet och kvällspressens löpsedlar känns lite sådär va? Förutom att jag föddes i början på 80-talet så står jag inte för vad som hände då. Och kvällspressen? Enligt dem är det rent av livsfarligt att gå på ett Stockholmsderby t.ex. </p><p></p><p>Vill du vara lite stofil, överdriva för att provocera etc. etc. Är det inte bättre att göra det rätt och riktigt? Någon sade att satir endast är bra/användbart om målgruppen för satiren tar till sej satiren ifråga. Går man övergränsen kanske man inte uppnår så mycket med den? </p><p></p><p>Ska det förbjudas fest på alporter, kan vi förbjuda fest överallt. Stäng gotland, stäng definitivt stureplan, stäng alla universitet, stäng charter, stäng thailand. På alla ställen finns dessa ungdomar som ballar ur, svinar ner och förstör. För att inte nämna de teknologer som har blip-blip efterfest lördagmorgon när vi hederliga studenter hade tenta. Usch!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 469956, member: 45951"] Kapten min kapten, Hur tänkte du införliva en kultur (om man väljer att kalla freerideåkarna för det) i riksidrottsförbundet? Och på vilket sätt skulle det stävja alkohol- och droganvändandet? Jag är högst osäker på att riksidrottsförbundet skulle rå på en, i vårt samhälle så hårt inprentad, produkt/tradition (kalla det vad man vill) som alkohol. Vidare, är det så konstigt om svenska ungdomar köper/dricker sprit när de kommer till ett land med liberalare lagar om alkohol? Är det så konstigt att det flippar ur första gången ett gäng 16-åringar kommer hemifrån? Lägg till laglig tillgång på alkohol i soppan...utgången är klar och borde inte förvåna någon? Det borde ju vara rätt självklart i vårt avlånga sosse-land att det inte är personerna som står för schabrakets fel att det blir fel. Utan någon annan. Svenska staten, franska staten, moderaterna eller till och med djävulen. Att du sedan tar upp 80-talet och kvällspressens löpsedlar känns lite sådär va? Förutom att jag föddes i början på 80-talet så står jag inte för vad som hände då. Och kvällspressen? Enligt dem är det rent av livsfarligt att gå på ett Stockholmsderby t.ex. Vill du vara lite stofil, överdriva för att provocera etc. etc. Är det inte bättre att göra det rätt och riktigt? Någon sade att satir endast är bra/användbart om målgruppen för satiren tar till sej satiren ifråga. Går man övergränsen kanske man inte uppnår så mycket med den? Ska det förbjudas fest på alporter, kan vi förbjuda fest överallt. Stäng gotland, stäng definitivt stureplan, stäng alla universitet, stäng charter, stäng thailand. På alla ställen finns dessa ungdomar som ballar ur, svinar ner och förstör. För att inte nämna de teknologer som har blip-blip efterfest lördagmorgon när vi hederliga studenter hade tenta. Usch! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Våga säga nej till "spritfesterna"
Tillbaka
Topp