Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Våga vägra Gore-Tex - Bra skidkläder utan membran?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 604853" data-attributes="member: 51492"><p>Tack för tipsen MM och Podolski! </p><p></p><p> [USER=56758]@bjanne[/USER]. Gore-Tex håller säkert vad de lovar. Problemet är att tillverkarna av skidkläder inte håller vad de lovar när de stoppar i Gore-Tex i annars bra kläder. Varför annars en massa dragkedjor för vädring i ett "andasplagg"? </p><p></p><p>Gore-tex är bra vid kontakt med vatten och i sommarplagg vid risk för regn. Jag har t.o.m åkt skidor i ösregn en gång då det var skidprovarhelg i Sälen. Gore-Tex stället fungerade jättebra. Som du nämner är det säkert bra i rymddräkter också men jag vill inte åka skidor i en sådan. Finns dom med vädringsdragkedjor så kanske..?</p><p></p><p>Poängen är att Gore-Tex i princip är ett regnställ som andas en liten aning och är alldeles för tätt för skidåkning, speciellt om du ska hajka uppför en bit. Eftersom det inte regnar så ofta på vintern så är det helt enkelt fel material.</p><p></p><p>Kontrollfråga. Tror du ett plagg andas mer eller mindre om du lägger till ett Gore-tex membran?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 604853, member: 51492"] Tack för tipsen MM och Podolski! [USER=56758]@bjanne[/USER]. Gore-Tex håller säkert vad de lovar. Problemet är att tillverkarna av skidkläder inte håller vad de lovar när de stoppar i Gore-Tex i annars bra kläder. Varför annars en massa dragkedjor för vädring i ett "andasplagg"? Gore-tex är bra vid kontakt med vatten och i sommarplagg vid risk för regn. Jag har t.o.m åkt skidor i ösregn en gång då det var skidprovarhelg i Sälen. Gore-Tex stället fungerade jättebra. Som du nämner är det säkert bra i rymddräkter också men jag vill inte åka skidor i en sådan. Finns dom med vädringsdragkedjor så kanske..? Poängen är att Gore-Tex i princip är ett regnställ som andas en liten aning och är alldeles för tätt för skidåkning, speciellt om du ska hajka uppför en bit. Eftersom det inte regnar så ofta på vintern så är det helt enkelt fel material. Kontrollfråga. Tror du ett plagg andas mer eller mindre om du lägger till ett Gore-tex membran? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Våga vägra Gore-Tex - Bra skidkläder utan membran?
Tillbaka
Topp