Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Våga vägra Gore-Tex - Bra skidkläder utan membran?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="liedholm" data-source="post: 605243" data-attributes="member: 68190"><p>[USER=51492]@snorkel[/USER]</p><p></p><p>Är du en sån som tycker att det är onödigt med öppningsbara fönster på hus också, eftersom att de är byggda för att ha ett visst självdrag? </p><p>Vädringsdragkedjorna på kläder handlar inte om att kompensera för att textilen "andas" dåligt. De finns där för att du snabbt ska kunna skapa ett korsdrag och vädra ut när du exempelvis sitter i liften. Hur mkt du än letar så tror jag aldrig du kommer hitta något företag som påstår att GoreTex skulle transportera ut all fukt. Men för mig får du gärna köra utan membran, varför inte köra med ren bomull? </p><p></p><p>Den bild jag får av dig är att du är snål och istället för att acceptera att bra kläder är dyra så intalar du dig att de dyra kläderna egentligen är dåliga. Mitt tips till dig är att du letar dig till ställen med lite högre berg där vädret snabbt växlar över fallhöjden så kommer även du att förstå varför så många köper GoreTex-kläder trots att det är dyra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="liedholm, post: 605243, member: 68190"] [USER=51492]@snorkel[/USER] Är du en sån som tycker att det är onödigt med öppningsbara fönster på hus också, eftersom att de är byggda för att ha ett visst självdrag? Vädringsdragkedjorna på kläder handlar inte om att kompensera för att textilen "andas" dåligt. De finns där för att du snabbt ska kunna skapa ett korsdrag och vädra ut när du exempelvis sitter i liften. Hur mkt du än letar så tror jag aldrig du kommer hitta något företag som påstår att GoreTex skulle transportera ut all fukt. Men för mig får du gärna köra utan membran, varför inte köra med ren bomull? Den bild jag får av dig är att du är snål och istället för att acceptera att bra kläder är dyra så intalar du dig att de dyra kläderna egentligen är dåliga. Mitt tips till dig är att du letar dig till ställen med lite högre berg där vädret snabbt växlar över fallhöjden så kommer även du att förstå varför så många köper GoreTex-kläder trots att det är dyra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Våga vägra Gore-Tex - Bra skidkläder utan membran?
Tillbaka
Topp