Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Våga vägra Gore-Tex - Bra skidkläder utan membran?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 605545" data-attributes="member: 51492"><p>[USER=68190]@liedholm[/USER]</p><p></p><p>Det är du som är prisfixerad. Allt i marknaden är inte pris. Det finns till exempel något som heter funktion och kvalité också. Jag kan betala extra för att slippa Gore-tex eftersom det inte fungerar vid t ex toppturer. Enda sättet att få Gore-tex plagg att fungera är att ha de i ryggsäcken på vägen upp. Kan jag hitta kläder som fungerar både upp och ned så slipper jag den onödiga extra packning som Goretex kläderna innebär då de bara fungerar på nervägen. </p><p></p><p>Galonkommentaren är ett självmål i din argumentation. Det är ju du som tycker att täta membran och ventilationsdragkedjor är bra. Dessutom tjatar du om pris.</p><p></p><p>Marknaden har inte alltid rätt. Det finns massor med exempel på dåliga och farliga produkter som marknadsförts men aldrig borde sålts. Nu är inte Gore-tex en sådan men det ÄR dåligt i vissa tillämpningar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 605545, member: 51492"] [USER=68190]@liedholm[/USER] Det är du som är prisfixerad. Allt i marknaden är inte pris. Det finns till exempel något som heter funktion och kvalité också. Jag kan betala extra för att slippa Gore-tex eftersom det inte fungerar vid t ex toppturer. Enda sättet att få Gore-tex plagg att fungera är att ha de i ryggsäcken på vägen upp. Kan jag hitta kläder som fungerar både upp och ned så slipper jag den onödiga extra packning som Goretex kläderna innebär då de bara fungerar på nervägen. Galonkommentaren är ett självmål i din argumentation. Det är ju du som tycker att täta membran och ventilationsdragkedjor är bra. Dessutom tjatar du om pris. Marknaden har inte alltid rätt. Det finns massor med exempel på dåliga och farliga produkter som marknadsförts men aldrig borde sålts. Nu är inte Gore-tex en sådan men det ÄR dåligt i vissa tillämpningar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Våga vägra Gore-Tex - Bra skidkläder utan membran?
Tillbaka
Topp