Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Vågar man trottsa tyska polizei med dubb-däck genom tyskland???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="f98majo" data-source="post: 93892" data-attributes="member: 16535"><p>Många svenskar som ska ner till Tyskland och köpa öl och sprit har dålig koll och har dubbat på vintern. Brukar sluta med att de blir stoppade när de ska av färjan och får parkera bilen, hämta en kundvagn och helt enkelt gå bort till spritlagret. Som tur va har Tyskarna tänkt på detta och placerat en stor affär bara några hundra meter från terminalen. </p><p></p><p>Alltså - skippa dubbdäcken! Tre alternativa lösningar</p><p></p><p>1. Plocka ut dubben - Billigt men du förstör vinteregenskaperna hos däcken </p><p></p><p>2. Kör på sommardäck - Billigt och du slipper förstöra dina vinterdäck. I Tyskland/Schweiz/Frankrike är vinterdäck inte obligatoriskt och jag har för mig att det är tillåtet att köra på sommardäc i Sverige om man kan visa att man är på väg till Tyskland. Väggreppet med sommardäck är inte mycket sämre än med avdubbade däck.</p><p></p><p>3. Köp dubbfria vinterdäck - Kostar en slant men känns mycket säkrare. Dessutom med bra däck kanske du slipper snökedjor i många fall då de andra alternativen gör snökedjor till ett måste, ganska skönt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="f98majo, post: 93892, member: 16535"] Många svenskar som ska ner till Tyskland och köpa öl och sprit har dålig koll och har dubbat på vintern. Brukar sluta med att de blir stoppade när de ska av färjan och får parkera bilen, hämta en kundvagn och helt enkelt gå bort till spritlagret. Som tur va har Tyskarna tänkt på detta och placerat en stor affär bara några hundra meter från terminalen. Alltså - skippa dubbdäcken! Tre alternativa lösningar 1. Plocka ut dubben - Billigt men du förstör vinteregenskaperna hos däcken 2. Kör på sommardäck - Billigt och du slipper förstöra dina vinterdäck. I Tyskland/Schweiz/Frankrike är vinterdäck inte obligatoriskt och jag har för mig att det är tillåtet att köra på sommardäc i Sverige om man kan visa att man är på väg till Tyskland. Väggreppet med sommardäck är inte mycket sämre än med avdubbade däck. 3. Köp dubbfria vinterdäck - Kostar en slant men känns mycket säkrare. Dessutom med bra däck kanske du slipper snökedjor i många fall då de andra alternativen gör snökedjor till ett måste, ganska skönt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Vågar man trottsa tyska polizei med dubb-däck genom tyskland???
Tillbaka
Topp