Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vägen till en smärtfri pjäxa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gone skiing" data-source="post: 1297587" data-attributes="member: 179533"><p>Ortopeder har nog traditionellt sett gjort gipsavgjutningar av avslappnade fötter. Själv nöjer jag mig med att värma sulan med värmepistolen till den blir riktigt mjuk, sedan masserar jag kanterna lätt då den läggs på fotsulan för att den ska formas bra.</p><p>Skulle tro att sittande egentligen ger samma resultat men min erfarenhet är att de flesta bootfitter trycker till foten för hårt för att de vill se till att avtrycket blir bra. Kanske använder de lite för lite värme för att inte riskera bränna kunden, ordentligt värmd bör sulan vara mjuk nog för att ingen belastning ska behövas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gone skiing, post: 1297587, member: 179533"] Ortopeder har nog traditionellt sett gjort gipsavgjutningar av avslappnade fötter. Själv nöjer jag mig med att värma sulan med värmepistolen till den blir riktigt mjuk, sedan masserar jag kanterna lätt då den läggs på fotsulan för att den ska formas bra. Skulle tro att sittande egentligen ger samma resultat men min erfarenhet är att de flesta bootfitter trycker till foten för hårt för att de vill se till att avtrycket blir bra. Kanske använder de lite för lite värme för att inte riskera bränna kunden, ordentligt värmd bör sulan vara mjuk nog för att ingen belastning ska behövas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vägen till en smärtfri pjäxa
Tillbaka
Topp