Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Väggen i Sälen, hur brant?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1099915" data-attributes="member: 83225"><p>Jag har åkt Chocken några ggr. Den är ju sällan öppen tidigt på säsongen utan man får vänta in de senare delarna. Till skillnad mot många andra sådana här backar är den ju ganska bred och har en rejäl ihållande lutning. Personligen tycker jag nog att den är en av de bättre, om inte allra bästa, pisten i Idre. Första året vi var där var det rejält hårt, men inte isigt. Så pass hårt tom så att kanten verkligen blev en kant. Man skickade ut skidspetsarna över kanten och verkligen droppade in. Nåt år senare var det allmänt lite varmare och då hade toppen "rundats av" lite grann. Nån gång har det varit lite puckligt men över lag tycker jag att den brukar vara väl preparerad och den ligger ju också så till i systemet att man inte riktigt åker förbi den om man inte har som ambition att åka den. Det går ju dock också att åka fram till den, titta, och sen glida vidare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1099915, member: 83225"] Jag har åkt Chocken några ggr. Den är ju sällan öppen tidigt på säsongen utan man får vänta in de senare delarna. Till skillnad mot många andra sådana här backar är den ju ganska bred och har en rejäl ihållande lutning. Personligen tycker jag nog att den är en av de bättre, om inte allra bästa, pisten i Idre. Första året vi var där var det rejält hårt, men inte isigt. Så pass hårt tom så att kanten verkligen blev en kant. Man skickade ut skidspetsarna över kanten och verkligen droppade in. Nåt år senare var det allmänt lite varmare och då hade toppen "rundats av" lite grann. Nån gång har det varit lite puckligt men över lag tycker jag att den brukar vara väl preparerad och den ligger ju också så till i systemet att man inte riktigt åker förbi den om man inte har som ambition att åka den. Det går ju dock också att åka fram till den, titta, och sen glida vidare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Väggen i Sälen, hur brant?
Tillbaka
Topp