Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Väggen i Sälen, hur brant?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1100119" data-attributes="member: 118552"><p>ja, då är det ju brant så in i h-lvete... </p><p>Vad går den teoretiska gränsen? Har för mig att jag sett någon uppgift om 67 grader eller ngt i den stilen.</p><p>Det är klart att det går att åka i en backe med partier som är 90 grader och t o m mer än 90 grader genom att hoppa över dessa partier, men det bygger då på att dessa partier inte är för långa (höga) och att det finns en tillräckligt lång bromssträcka efter landningen. Talar man om teoretiskt maximal lutning så tänker man sig då en jämnbrant ganska lång backe där det går att hålla ner farten genom att skidorna faktiskt har grepp i backen. Det går att straightlina vad som helst förstås.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1100119, member: 118552"] ja, då är det ju brant så in i h-lvete... Vad går den teoretiska gränsen? Har för mig att jag sett någon uppgift om 67 grader eller ngt i den stilen. Det är klart att det går att åka i en backe med partier som är 90 grader och t o m mer än 90 grader genom att hoppa över dessa partier, men det bygger då på att dessa partier inte är för långa (höga) och att det finns en tillräckligt lång bromssträcka efter landningen. Talar man om teoretiskt maximal lutning så tänker man sig då en jämnbrant ganska lång backe där det går att hålla ner farten genom att skidorna faktiskt har grepp i backen. Det går att straightlina vad som helst förstås. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Väggen i Sälen, hur brant?
Tillbaka
Topp