Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vägra köp Extrem!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hyllengren" data-source="post: 128488" data-attributes="member: 42083"><p>Ja du leder, jag anser det inte vara rätt på ngt sätt att ett företag eldar upp skräp på sin parkering(det är egentligen skitkonstitgt), men om det nu är papper elelr trä de eldar som deza så vackert påstår så är det ju så att det inte har ngn inverkan på den ökade växthuseffekten (som var urspungsargumentet), detta för att, som du säkert vet men ja säger det ändå, trä tar upp lika mkt koldioxid som det gör när extrem sedan eldar upp det. Men om vi nu säger att en lastbil skulle komma och hämta allt trä så släpps ju istället koldioxid från fossila bränslen ut, och det är ju just det som höjer luftens koldioxidhalt. att vedeldning sedan släpper ut giftiga ämnen är vi väl medvetna om efter ditt inlägg men fossila bränslen innehåller ju mer sådana ämnen än vad veden ens kan dröömma om och därför känns det väl som att veden leder med 2-0. </p><p></p><p>Men missförstå mig inte på ngt sätt, det bästa vore ju naturligtvis om skräphämtarfirman kunde ta med sig det påstådda pappret och återvinna det, så skulle allmänheten slip extrems riter på parkeringen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hyllengren, post: 128488, member: 42083"] Ja du leder, jag anser det inte vara rätt på ngt sätt att ett företag eldar upp skräp på sin parkering(det är egentligen skitkonstitgt), men om det nu är papper elelr trä de eldar som deza så vackert påstår så är det ju så att det inte har ngn inverkan på den ökade växthuseffekten (som var urspungsargumentet), detta för att, som du säkert vet men ja säger det ändå, trä tar upp lika mkt koldioxid som det gör när extrem sedan eldar upp det. Men om vi nu säger att en lastbil skulle komma och hämta allt trä så släpps ju istället koldioxid från fossila bränslen ut, och det är ju just det som höjer luftens koldioxidhalt. att vedeldning sedan släpper ut giftiga ämnen är vi väl medvetna om efter ditt inlägg men fossila bränslen innehåller ju mer sådana ämnen än vad veden ens kan dröömma om och därför känns det väl som att veden leder med 2-0. Men missförstå mig inte på ngt sätt, det bästa vore ju naturligtvis om skräphämtarfirman kunde ta med sig det påstådda pappret och återvinna det, så skulle allmänheten slip extrems riter på parkeringen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vägra köp Extrem!
Tillbaka
Topp