Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vail
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PuderYetin" data-source="post: 47472" data-attributes="member: 33585"><p>Tjena!</p><p></p><p>Jag har iofs. aldrig säsongat i Vail, men eftersom mina bekanta bor utanför Breckenridge så har jag spenderat en hel del tid i Vail.</p><p></p><p>Det du kan räkna med är att allt är svindyrt i affärer och supermarkets. Anledningen: Rika amerikaner blir avskräckta om saker och ting är för billigt (=det måste innebära dålig kvalitet).</p><p>Som en jämförelse så kan en 33:as CocaCola kosta en 40-50 kronor om du handlar på "fel" ställe. </p><p></p><p>Till din fördel står ju trots allt den aktuella dollarkursen, vilket gör att det är AVSEVÄRT billigare att köpa grejor och mat i vanliga supermarkets (utanför Vail) än t ex Sverige. Kläder och till viss del även skidutrustning kan du få till rätt kurs, speciellt USA-tillverkat.</p><p></p><p>Boendet är också förhållandevis dyrt, och inte direkt att jämföra med europeiska orter. Bäst är naturligtvis om du känner nån som skall åka över samtidigt. I år fanns det gott om svenskar på plats som körde säsongen 2002/2003, och troligen kommer många av dem åter till den kommande säsongen.</p><p>Om jag var du skulle jag försöka bo lite utanför Vail, men då försvinner ju möjligheten att krypa hem från ett lokalt ölhak på kvällarna förstås.... <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" /></p><p></p><p>Liftkorten är "normaldyra" - Vail Resorts Company har just nu ett erbjudande som gäller obegränsad åkning hela säsongen för Breckenridge, Keystone och Arapahoe Basin, för 299 USD, ungefär 2400 kronor (gäller dock EJ Vail). </p><p></p><p>Gör du säsongen som anställd hos VRC så får du antagligen bättre priser. Annars kan du, om du befinner dig i Colorado under september månad, också köpa ett Colorado Ski Pass (säsongskort för samtliga VRC-orter), men för att komma åt det kortet så måste du vara på plats när de säljs för att hämta ut det personligen.</p><p></p><p>Skulle jag ge en rekommendation så är det nog att kanske titta vidare på en ort som Breckenridge (ca 5 mil från Vail) istället, där boendet är billigare och liftkorten också kostar aningen mindre, men åkningen är HELT OK!</p><p></p><p>Mvh Jonas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PuderYetin, post: 47472, member: 33585"] Tjena! Jag har iofs. aldrig säsongat i Vail, men eftersom mina bekanta bor utanför Breckenridge så har jag spenderat en hel del tid i Vail. Det du kan räkna med är att allt är svindyrt i affärer och supermarkets. Anledningen: Rika amerikaner blir avskräckta om saker och ting är för billigt (=det måste innebära dålig kvalitet). Som en jämförelse så kan en 33:as CocaCola kosta en 40-50 kronor om du handlar på "fel" ställe. Till din fördel står ju trots allt den aktuella dollarkursen, vilket gör att det är AVSEVÄRT billigare att köpa grejor och mat i vanliga supermarkets (utanför Vail) än t ex Sverige. Kläder och till viss del även skidutrustning kan du få till rätt kurs, speciellt USA-tillverkat. Boendet är också förhållandevis dyrt, och inte direkt att jämföra med europeiska orter. Bäst är naturligtvis om du känner nån som skall åka över samtidigt. I år fanns det gott om svenskar på plats som körde säsongen 2002/2003, och troligen kommer många av dem åter till den kommande säsongen. Om jag var du skulle jag försöka bo lite utanför Vail, men då försvinner ju möjligheten att krypa hem från ett lokalt ölhak på kvällarna förstås.... :-) Liftkorten är "normaldyra" - Vail Resorts Company har just nu ett erbjudande som gäller obegränsad åkning hela säsongen för Breckenridge, Keystone och Arapahoe Basin, för 299 USD, ungefär 2400 kronor (gäller dock EJ Vail). Gör du säsongen som anställd hos VRC så får du antagligen bättre priser. Annars kan du, om du befinner dig i Colorado under september månad, också köpa ett Colorado Ski Pass (säsongskort för samtliga VRC-orter), men för att komma åt det kortet så måste du vara på plats när de säljs för att hämta ut det personligen. Skulle jag ge en rekommendation så är det nog att kanske titta vidare på en ort som Breckenridge (ca 5 mil från Vail) istället, där boendet är billigare och liftkorten också kostar aningen mindre, men åkningen är HELT OK! Mvh Jonas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vail
Tillbaka
Topp