Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av all mountain skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JDrake" data-source="post: 858494" data-attributes="member: 100418"><p>Vad grundar du ditt beslut på när du valde dom skidorna du har skrivit? Ingen av dom fungerar egentligen riktigt bra i offpisten, skulle vara Salomon 2012 i så fall då (jag uttalar mig inte om Atomicen då jag inte har så bra koll på den). Jag skulle rekomendera att du kikar lite på Moments skida Tahoe. Själv åker jag på ett par Moment Night Train och är hur nöjd som helst med dessa, men dom är ju för lite djupare puder så om du inte kör så mycket sådant skulle jag säga Tahoen som är lite smalare (127-96-118) och fungerar bra i svenska/finska förhållanden. Angående bindningen så kör jag själv på ett par Marker Griffon och fullkomligen älskar dessa bindningar!</p><p></p><p>Men är det någon av de skidor som du har nämnt som du vill ha så skulle jag säga Salomon 2012 med en Marker Griffon bindning.</p><p></p><p>/JD</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JDrake, post: 858494, member: 100418"] Vad grundar du ditt beslut på när du valde dom skidorna du har skrivit? Ingen av dom fungerar egentligen riktigt bra i offpisten, skulle vara Salomon 2012 i så fall då (jag uttalar mig inte om Atomicen då jag inte har så bra koll på den). Jag skulle rekomendera att du kikar lite på Moments skida Tahoe. Själv åker jag på ett par Moment Night Train och är hur nöjd som helst med dessa, men dom är ju för lite djupare puder så om du inte kör så mycket sådant skulle jag säga Tahoen som är lite smalare (127-96-118) och fungerar bra i svenska/finska förhållanden. Angående bindningen så kör jag själv på ett par Marker Griffon och fullkomligen älskar dessa bindningar! Men är det någon av de skidor som du har nämnt som du vill ha så skulle jag säga Salomon 2012 med en Marker Griffon bindning. /JD [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av all mountain skidor
Tillbaka
Topp