Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av allmountain skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Brickhead" data-source="post: 1056491" data-attributes="member: 152817"><p>Nu står jag här med beslutsångest,</p><p></p><p>Jag är ~180cm á 65kg och försöker välja vilka skidor jag är ute efter.</p><p>Åker mestadels pist och har nu ett par i.Supershape. </p><p>Dessa vill jag ersätta / komplettera med något som faktiskt går att åka utanför pisten med.</p><p></p><p>Har åkt mycket skidor och skulle placera mig på någorlunda hög nivå.</p><p>Gillar framförallt kvicka skidor med bra isgrepp / stabilitet, är ju rätt roligt att bränna på lite ... </p><p>men vill ju som sagt kunna åka de få gånger de finns puder också.</p><p></p><p>Just nu går tankarna kring:</p><p>Blizzard Bonafire, Line Supernatural 100, Nordica Soul Rider, Völkl Mantra, Völkl Kendo</p><p></p><p>Då är frågan vilken skida?</p><p></p><p>Egna tankar:</p><p>Kendo - För smal / pistorienterad ?</p><p>Mantra - Är den som en lastbil att svänga? Tänker även på min låga vikt..</p><p></p><p>Hur är de övriga i pist?</p><p></p><p>Alla tips / åsikter uppskattas!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Brickhead, post: 1056491, member: 152817"] Nu står jag här med beslutsångest, Jag är ~180cm á 65kg och försöker välja vilka skidor jag är ute efter. Åker mestadels pist och har nu ett par i.Supershape. Dessa vill jag ersätta / komplettera med något som faktiskt går att åka utanför pisten med. Har åkt mycket skidor och skulle placera mig på någorlunda hög nivå. Gillar framförallt kvicka skidor med bra isgrepp / stabilitet, är ju rätt roligt att bränna på lite ... men vill ju som sagt kunna åka de få gånger de finns puder också. Just nu går tankarna kring: Blizzard Bonafire, Line Supernatural 100, Nordica Soul Rider, Völkl Mantra, Völkl Kendo Då är frågan vilken skida? Egna tankar: Kendo - För smal / pistorienterad ? Mantra - Är den som en lastbil att svänga? Tänker även på min låga vikt.. Hur är de övriga i pist? Alla tips / åsikter uppskattas! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av allmountain skidor
Tillbaka
Topp