Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av allroundskidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="poc" data-source="post: 284930" data-attributes="member: 57581"><p>De flest twintips som inte är så feta är ju oftast inriktade på parkåkning, vilket då förmodligen ger lite mjukare skidor som inte är lika vridstyva och fartstabila. En twintipskida har också kortare effective edge än en vanlig skida, vilket kan kompenseras med att gå upp en storlek i längd.</p><p></p><p>Sen finns det några undantag bland parskidorna som funkar riktigt bra som allroundskidor och åker på duktigt även i och utanför pist. T ex, Teneight Foil, Scott P3 (som vad jag förstår är så gott som samma skida som Aztec, förutom riktigt twintip) och Nordica Ignition. Alla dom tre känns om riktigt bra alternativ för en skida som är kul överallt.</p><p></p><p>Jag tänkte ungefär som du när jag skulle köpa skidor, men bestämde mig ändå för Foil och jag är riktigt nöjd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="poc, post: 284930, member: 57581"] De flest twintips som inte är så feta är ju oftast inriktade på parkåkning, vilket då förmodligen ger lite mjukare skidor som inte är lika vridstyva och fartstabila. En twintipskida har också kortare effective edge än en vanlig skida, vilket kan kompenseras med att gå upp en storlek i längd. Sen finns det några undantag bland parskidorna som funkar riktigt bra som allroundskidor och åker på duktigt även i och utanför pist. T ex, Teneight Foil, Scott P3 (som vad jag förstår är så gott som samma skida som Aztec, förutom riktigt twintip) och Nordica Ignition. Alla dom tre känns om riktigt bra alternativ för en skida som är kul överallt. Jag tänkte ungefär som du när jag skulle köpa skidor, men bestämde mig ändå för Foil och jag är riktigt nöjd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av allroundskidor!
Tillbaka
Topp