Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av allroundskidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="iRide" data-source="post: 284978" data-attributes="member: 71534"><p>Tja </p><p></p><p>Rekommenderar K2 Apache recon enligt din åkningsbeskrivning. </p><p>Motivering (tidigare inlägg från mig den 19/2): </p><p></p><p>"Provade skidorna för några veckor sedan under olika snöförhållanden. </p><p>Först vid mkt isiga förhållanden i pist och sedan i snö/lösnö mestadels i pist men även utanför.</p><p>Skidan rekommenderades tillsammans med ett par Head Monster utav en mycket duktig skidåkare som de bästa allroundskidorna för tillfället för en avancerad åkare (detta finns det säkert olika åsikter om).</p><p>Under mitt första åk kände jag direkt att detta är den bästa skidan jag någonsin provat.</p><p>Jag satsade stenhårt direkt med en aggressiv åkning med carvingsvängar och blev rikligt belönad av skidorna som gick som på räls utan det minsta "fladder" eller "felskär" i den isiga pisten.</p><p>I snabb åkning behövde jag inte ens planera åkningen för att minimera risken för misstag.</p><p>Bara åka på och köra i full fart. Härligt!</p><p>Jag kunde bara konstatera att det inte finns något dåligt underlag för dessa skidor.</p><p>Nästkommande natt snöade det och under följande dag fick vi tillfälle att prova skidorna i snö/ lössnö. Fungerade helt perfekt. Kunde bara konstatera att det går att köra för fullt och njuta i fulla drag med dessa skidor även när underlaget växlar mellan lite snö och mycket snö med skillnader på upp till 30 cm. Trodde inte att det skiljer så mycket på skidor som det verkligen gör.</p><p>Jag kan varmt rekommendera denna skida. Har precis fått hem ett par med ett par Marker M14 bindningar som beställts via nätet från Conrad (rekommenderas).</p><p></p><p>Sammanfattning: Snabb och trygg som mammas famn, kantgrepp som en skridsko och lekfull som ett barn. </p><p></p><p>Hoppas att du får en möjlighet till att prova skidorna och jämföra. </p><p>Tror det är svårt att hitta den skida som passar bäst om man inte testar och bildar sig en egen uppfattning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="iRide, post: 284978, member: 71534"] Tja Rekommenderar K2 Apache recon enligt din åkningsbeskrivning. Motivering (tidigare inlägg från mig den 19/2): "Provade skidorna för några veckor sedan under olika snöförhållanden. Först vid mkt isiga förhållanden i pist och sedan i snö/lösnö mestadels i pist men även utanför. Skidan rekommenderades tillsammans med ett par Head Monster utav en mycket duktig skidåkare som de bästa allroundskidorna för tillfället för en avancerad åkare (detta finns det säkert olika åsikter om). Under mitt första åk kände jag direkt att detta är den bästa skidan jag någonsin provat. Jag satsade stenhårt direkt med en aggressiv åkning med carvingsvängar och blev rikligt belönad av skidorna som gick som på räls utan det minsta "fladder" eller "felskär" i den isiga pisten. I snabb åkning behövde jag inte ens planera åkningen för att minimera risken för misstag. Bara åka på och köra i full fart. Härligt! Jag kunde bara konstatera att det inte finns något dåligt underlag för dessa skidor. Nästkommande natt snöade det och under följande dag fick vi tillfälle att prova skidorna i snö/ lössnö. Fungerade helt perfekt. Kunde bara konstatera att det går att köra för fullt och njuta i fulla drag med dessa skidor även när underlaget växlar mellan lite snö och mycket snö med skillnader på upp till 30 cm. Trodde inte att det skiljer så mycket på skidor som det verkligen gör. Jag kan varmt rekommendera denna skida. Har precis fått hem ett par med ett par Marker M14 bindningar som beställts via nätet från Conrad (rekommenderas). Sammanfattning: Snabb och trygg som mammas famn, kantgrepp som en skridsko och lekfull som ett barn. Hoppas att du får en möjlighet till att prova skidorna och jämföra. Tror det är svårt att hitta den skida som passar bäst om man inte testar och bildar sig en egen uppfattning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av allroundskidor!
Tillbaka
Topp