Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Val av bildredigerinsprogram
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mr_smiskad" data-source="post: 611455" data-attributes="member: 86705"><p>Jag håller på en helt del men photoshop, dels vanlig bild behandling och endel mer avanserade saker som posters och andra design bilder. Och jag är helt självlärd och jag började med photoshop cs3 de är inte så uber avanserat som folk tror. Ger man de bara lite tid och pillar med de så kommer man snart på hur de fungerar. Så "införskaffa" en cs vertion så du har något att växa med ! Fast ta i så fall cs3 eller cs4 de är dom bästa. Kör själv med 3an jag gillar den mer än 4an. </p><p>Jusstja alla standard saker med kontraster och sånt ligger på under fliken. image>adjustments eller om du skaffar ett svenskt bild>justeringar.</p><p>Sen kan jag skriva en väldigt enkel tutorial i hur du får allt utom en färg kvar. öppna en bild i ps tryck på b så får du brush tool, Sen ovanför bilden under flikarna står de mode där väljer du color, sen tar de antingen färgen svart eller vit. Så målar du allt du vill ska vara svartvitt. Sen om du vill ha en större udd på penseln högerklickar du på bilden och gör den större.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mr_smiskad, post: 611455, member: 86705"] Jag håller på en helt del men photoshop, dels vanlig bild behandling och endel mer avanserade saker som posters och andra design bilder. Och jag är helt självlärd och jag började med photoshop cs3 de är inte så uber avanserat som folk tror. Ger man de bara lite tid och pillar med de så kommer man snart på hur de fungerar. Så "införskaffa" en cs vertion så du har något att växa med ! Fast ta i så fall cs3 eller cs4 de är dom bästa. Kör själv med 3an jag gillar den mer än 4an. Jusstja alla standard saker med kontraster och sånt ligger på under fliken. image>adjustments eller om du skaffar ett svenskt bild>justeringar. Sen kan jag skriva en väldigt enkel tutorial i hur du får allt utom en färg kvar. öppna en bild i ps tryck på b så får du brush tool, Sen ovanför bilden under flikarna står de mode där väljer du color, sen tar de antingen färgen svart eller vit. Så målar du allt du vill ska vara svartvitt. Sen om du vill ha en större udd på penseln högerklickar du på bilden och gör den större. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Val av bildredigerinsprogram
Tillbaka
Topp