Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
val av filter till Contour HD
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 865284" data-attributes="member: 29149"><p>Jag ställde om kameran så mycket man kunde (inte ISO) men hade ändå problem. Observera att detta alltså inte gäller ganska bra dagar utan de dagar med helt orört snötäcke i kombination med klar himmel i alperna (mycket starkare sol än sverige). Dessutom kan man inte ställa om kameran utan dator (gäller nog inte GPS:en) och det är vanligare att vädret ändras än att jag har med datorn i väskan.</p><p></p><p>Avseende polariserat så valde jag bort detta av två skäl. Dels blev jag rekommenderad av cyberphoto (som jag hittills endast har bra erfarenheter av vad gäller råd) och dels var jag tveksam till effekten av polfilter när man inte kan kontrollera hur det ser ut - grålins är mer förutsägbart så att säga.</p><p></p><p>Avseende vidvinkeln så använder jag en 1080 (uppdaterad mjukvara) men saknar att kunna se brädspetsen i bild när man kör med kameran på huvudet. I korridorer så tror jag att fetare vidvinkel blir lite mer dramatiskt. Jag har funderat på att komplettera med en go-pro men det blir i så fall till nästa säsong. Överlag så gillar jag dock vinkeln på 1080 eftersom den ger en ganska äkta känsla men lite möjlighet att ändra ger varierade och därmed roligare filmklipp.</p><p></p><p>Slutligen så vill jag tipsa brädåkare om att köra med kameran i bakhanden. Det ger överlägset den bästa fartkänslan eftersom kameran kommer så nära marken (nu har jag avslöjat hur man får sina söndags-åk att se ut som hard core).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 865284, member: 29149"] Jag ställde om kameran så mycket man kunde (inte ISO) men hade ändå problem. Observera att detta alltså inte gäller ganska bra dagar utan de dagar med helt orört snötäcke i kombination med klar himmel i alperna (mycket starkare sol än sverige). Dessutom kan man inte ställa om kameran utan dator (gäller nog inte GPS:en) och det är vanligare att vädret ändras än att jag har med datorn i väskan. Avseende polariserat så valde jag bort detta av två skäl. Dels blev jag rekommenderad av cyberphoto (som jag hittills endast har bra erfarenheter av vad gäller råd) och dels var jag tveksam till effekten av polfilter när man inte kan kontrollera hur det ser ut - grålins är mer förutsägbart så att säga. Avseende vidvinkeln så använder jag en 1080 (uppdaterad mjukvara) men saknar att kunna se brädspetsen i bild när man kör med kameran på huvudet. I korridorer så tror jag att fetare vidvinkel blir lite mer dramatiskt. Jag har funderat på att komplettera med en go-pro men det blir i så fall till nästa säsong. Överlag så gillar jag dock vinkeln på 1080 eftersom den ger en ganska äkta känsla men lite möjlighet att ändra ger varierade och därmed roligare filmklipp. Slutligen så vill jag tipsa brädåkare om att köra med kameran i bakhanden. Det ger överlägset den bästa fartkänslan eftersom kameran kommer så nära marken (nu har jag avslöjat hur man får sina söndags-åk att se ut som hard core). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
val av filter till Contour HD
Tillbaka
Topp