Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
val av filter till Contour HD
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 869466" data-attributes="member: 29149"><p>Puh, börjar bli lite trött på att alla vet hur jag borde ställa in en contour.</p><p>Det är bra med tips och jag är jätteglad att ni bryr er men utgå inte från att alla som skriver om detta är helt okunniga. Vi är ändå ett par stycken som filmat en del med kameran ifråga och testat alla olika inställningar utan att få det att fungera. Det är absolut möjligt att det går att fixa med någon inställning men det kräver i så fall annan mjukvara än vad contour erbjuder. Se vänligen deras hemsida för frågot kring detta. Jag är inte heller rädd för polfilter men det är som bekant inte himlen som jag vill mörka ned, det är snön. Dessutom så är det också, som jag skrivit ovan, inte möjligt att vrida filtret på kameran och se resultatet i fält (om man inte har gps-varianten vilket jag skrivit att jag inte har). Det är också inte särskilt bra om exponeringen ändras för att jag vinklar om kameran (vilket jag gör i varje sväng). Jag misstänker också att filtret riskerar att skruva av sig själv om man inte skruvar dit det ordentligt. Det blir liksom en del vibrationer...</p><p></p><p>Carled - nej jag ställde om exposure från -3 i första klippet till 0 i andra, på det sättet fungerar kameran fint även på eftermiddagen i skogen när det snöar om jag tar bort filtret. Eftersom jag måste jämföra puderdagar (jämt snötäcke) så ville jag inte chansa bort en fin dags filmning bara för att testa. Jag har nog något gammalt klipp med Exp 0 utan filter men det är ännu mer crap.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 869466, member: 29149"] Puh, börjar bli lite trött på att alla vet hur jag borde ställa in en contour. Det är bra med tips och jag är jätteglad att ni bryr er men utgå inte från att alla som skriver om detta är helt okunniga. Vi är ändå ett par stycken som filmat en del med kameran ifråga och testat alla olika inställningar utan att få det att fungera. Det är absolut möjligt att det går att fixa med någon inställning men det kräver i så fall annan mjukvara än vad contour erbjuder. Se vänligen deras hemsida för frågot kring detta. Jag är inte heller rädd för polfilter men det är som bekant inte himlen som jag vill mörka ned, det är snön. Dessutom så är det också, som jag skrivit ovan, inte möjligt att vrida filtret på kameran och se resultatet i fält (om man inte har gps-varianten vilket jag skrivit att jag inte har). Det är också inte särskilt bra om exponeringen ändras för att jag vinklar om kameran (vilket jag gör i varje sväng). Jag misstänker också att filtret riskerar att skruva av sig själv om man inte skruvar dit det ordentligt. Det blir liksom en del vibrationer... Carled - nej jag ställde om exposure från -3 i första klippet till 0 i andra, på det sättet fungerar kameran fint även på eftermiddagen i skogen när det snöar om jag tar bort filtret. Eftersom jag måste jämföra puderdagar (jämt snötäcke) så ville jag inte chansa bort en fin dags filmning bara för att testa. Jag har nog något gammalt klipp med Exp 0 utan filter men det är ännu mer crap. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
val av filter till Contour HD
Tillbaka
Topp