Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
val av filter till Contour HD
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 869497" data-attributes="member: 29149"><p>Kolla Dustins studentpriser.</p><p></p><p>Vad gäller vinklar så är det ett ganska intressant kapitel.</p><p> Jag kör mest bräda (speciellt på bra dagar) och jag tycker att vinkeln från huvudet blir lite tråkig om man inte kör followcam, då är den utmärkt. Jag har, som i klippet ovan, kört en hel del med kameran i bakhanden och i början tyckte jag att det var lite irriterande men nu har jag lärt mig att skita i om jag kraschar och drar handen i backen (bra att inte ha dyrare gps då...). Det är nog den vinkeln jag tycker blir snyggast.</p><p> För några v sedan såg jag en åkare med en GoPro på knät och det borde också vara en fin idé, kanske går att fixa med Contours Headband Mount. Jag är dock lite skeptisk till resultatet. När jag kör med kameran i handen har jag dels möjlighet att stötdämpa, dels möjlighet att vinkla om (och titta bakåt tex) och dessutom misstänker jag att det blir lite åksjuka när kameran vinklas i varje sväng.</p><p> Ett fäste för att sätta fast kameran på brädan/skidan skulle vara kul men det blir nog mest snö på linsen då.</p><p> Jag har sett bilder på olika fästen för att lyfta kameran ovan åkaren men det måste ge enorma skakningar om man drar på (jag har svårt att inte få mkt skak bara jag kör med kameran på hjälmen). Dessutom tror jag att en bom i ryggsäcken kan bli rätt farligt om man kraschar.</p><p> Slutligen så har jag använt kameran en del för att filma som en vanlig videokamera och det fungerar förvånansvärt bra - även inomhus om ljuset är bra. Nackdelen är att det verkar som om micken sitter bak så man får lite dåligt ljud om man filmar någon som pratar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 869497, member: 29149"] Kolla Dustins studentpriser. Vad gäller vinklar så är det ett ganska intressant kapitel. Jag kör mest bräda (speciellt på bra dagar) och jag tycker att vinkeln från huvudet blir lite tråkig om man inte kör followcam, då är den utmärkt. Jag har, som i klippet ovan, kört en hel del med kameran i bakhanden och i början tyckte jag att det var lite irriterande men nu har jag lärt mig att skita i om jag kraschar och drar handen i backen (bra att inte ha dyrare gps då...). Det är nog den vinkeln jag tycker blir snyggast. För några v sedan såg jag en åkare med en GoPro på knät och det borde också vara en fin idé, kanske går att fixa med Contours Headband Mount. Jag är dock lite skeptisk till resultatet. När jag kör med kameran i handen har jag dels möjlighet att stötdämpa, dels möjlighet att vinkla om (och titta bakåt tex) och dessutom misstänker jag att det blir lite åksjuka när kameran vinklas i varje sväng. Ett fäste för att sätta fast kameran på brädan/skidan skulle vara kul men det blir nog mest snö på linsen då. Jag har sett bilder på olika fästen för att lyfta kameran ovan åkaren men det måste ge enorma skakningar om man drar på (jag har svårt att inte få mkt skak bara jag kör med kameran på hjälmen). Dessutom tror jag att en bom i ryggsäcken kan bli rätt farligt om man kraschar. Slutligen så har jag använt kameran en del för att filma som en vanlig videokamera och det fungerar förvånansvärt bra - även inomhus om ljuset är bra. Nackdelen är att det verkar som om micken sitter bak så man får lite dåligt ljud om man filmar någon som pratar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
val av filter till Contour HD
Tillbaka
Topp