Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Val av flex på pistpjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OHellsing" data-source="post: 1064594" data-attributes="member: 108610"><p>Det var många frågor och lite information. </p><p>Hur mycket väger du, och vilka pjäxor har du tittat på? </p><p></p><p>Det är ju rätt enkla grejer du åkt på tidigare, så det mesta blir ju ett rejält uppköp. Det viktigaste är att dom nya pjäxorna sitter bra på just dina fötter.</p><p>Flextal är tyvärr inget vetenskapligt mått. Det varierar mellan tillverkare och ibland även mellan modeller. En Atomic Rt Cs 130 och en Atomic Tracker 130 flexar inte lika hårt eller på samma sätt trots att det är pjäxor från samma år och bygger på samma läst. Dess två fick agera exempel då jag testat båda. </p><p></p><p>Jag anser dessutom att hur pjäxorna flexar är minst lika viktigt som hur hårt flexet är. En tredelad pjäxa flexar inte på samma sätt som en vanlig tvådelad som i sin tur inte flexar som en raceplug.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OHellsing, post: 1064594, member: 108610"] Det var många frågor och lite information. Hur mycket väger du, och vilka pjäxor har du tittat på? Det är ju rätt enkla grejer du åkt på tidigare, så det mesta blir ju ett rejält uppköp. Det viktigaste är att dom nya pjäxorna sitter bra på just dina fötter. Flextal är tyvärr inget vetenskapligt mått. Det varierar mellan tillverkare och ibland även mellan modeller. En Atomic Rt Cs 130 och en Atomic Tracker 130 flexar inte lika hårt eller på samma sätt trots att det är pjäxor från samma år och bygger på samma läst. Dess två fick agera exempel då jag testat båda. Jag anser dessutom att hur pjäxorna flexar är minst lika viktigt som hur hårt flexet är. En tredelad pjäxa flexar inte på samma sätt som en vanlig tvådelad som i sin tur inte flexar som en raceplug. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Val av flex på pistpjäxor
Tillbaka
Topp