Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Val av flex på pistpjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 1064629" data-attributes="member: 34110"><p>Ja. Både för mjukt och för hårt blir obekvämt över tid. </p><p>Dock så är, IMHO, det vanligaste komfortproblemet en för stor pjäxa med en tjock och svampig innersko, som känns bra i butiken, och ett försök att korrigera detta genom att dra åt spännena vilket i sin tur deformerar den för stora pjäxan runt den för stora innerskon.</p><p></p><p></p><p>Liite osäker på vad denna frågan egentligen "fiskar efter"?</p><p>Flexangivelsen i pjäxan är ju en sorts angivelse på flex framåt i åkriktningen. Pjäxor stödjer ju bakåt och åt sidorna också och detta stödet används ju i kombination med flexet i åkriktningen.</p><p></p><p>Nedanstående bild är tänkt att illustrera problem med ramp/delta men fungerar även som illustration av för hård/mjuk pjäxflex.</p><p>B1 är en väldigt vanlig position i backarna, ofta ganska statisk, och jag tror dess 'popularitet' beror på att folk åker med för styva pjäxor. (CM=Center of Mass)</p><p></p><p><a href="https://www.freeride.se/photo/view.php?id=133700" target="_blank"><img src="https://www.freeride.se/img/photo/n/c9ff2e6b29ea27728af00b089248120b.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " data-size="" style="" /></a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 1064629, member: 34110"] Ja. Både för mjukt och för hårt blir obekvämt över tid. Dock så är, IMHO, det vanligaste komfortproblemet en för stor pjäxa med en tjock och svampig innersko, som känns bra i butiken, och ett försök att korrigera detta genom att dra åt spännena vilket i sin tur deformerar den för stora pjäxan runt den för stora innerskon. Liite osäker på vad denna frågan egentligen "fiskar efter"? Flexangivelsen i pjäxan är ju en sorts angivelse på flex framåt i åkriktningen. Pjäxor stödjer ju bakåt och åt sidorna också och detta stödet används ju i kombination med flexet i åkriktningen. Nedanstående bild är tänkt att illustrera problem med ramp/delta men fungerar även som illustration av för hård/mjuk pjäxflex. B1 är en väldigt vanlig position i backarna, ofta ganska statisk, och jag tror dess 'popularitet' beror på att folk åker med för styva pjäxor. (CM=Center of Mass) [url=https://www.freeride.se/photo/view.php?id=133700][img]https://www.freeride.se/img/photo/n/c9ff2e6b29ea27728af00b089248120b.jpg[/img][/url] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Val av flex på pistpjäxor
Tillbaka
Topp