Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Val av flex på pistpjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xponent" data-source="post: 1070453" data-attributes="member: 154991"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag tänkte återkoppla hur det gått för min del med nya pjäxor.</p><p></p><p>Jag köpte till slut Fischer RC4 110 Vacuum Full Fit. Jag valde flex 110 med tanke på vad rabbit skrev om att utveckling kan hindras av en pjäxa med för högt flexvärde. Hur blev resultatet då? Jag valde att forma pjäxan med relativt högt tryck och därmed få en ganska tight passform. Efter att ha tagit hem pjäxorna och de skulle testas insåg (trodde) jag att jag gjort ett misstag. Det var riktigt trånga - för trånga. Men när jag väl använde dem i backen upplevde jag dem inte trånga längre, dock var de svåra att få på och av. Det skall nämnas att jag även har en gjuten sula som gör det besvärligare att få dem på och av. Passformen gjorde att de inte upplevdes som obekväma trots många timmars användning per dag. Jag upplevde dem inte heller som för mjuka. Flex 130 hade blivit för styva för mig tror jag. Detta tror jag beror på den tighta passformen, det finns ingen större rörelsemån mer än det som beror på pjäxans flex. Skillnaden mot mina tidigare var stor trots en skillnad på endast 10 i flexvärde.</p><p></p><p>För att sammanfatta det hela så tror jag att jag prickade in precis det jag var ute efter. Så jag får tacka er som gett mig vägledning i frågan. Tack!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xponent, post: 1070453, member: 154991"] Hej! Jag tänkte återkoppla hur det gått för min del med nya pjäxor. Jag köpte till slut Fischer RC4 110 Vacuum Full Fit. Jag valde flex 110 med tanke på vad rabbit skrev om att utveckling kan hindras av en pjäxa med för högt flexvärde. Hur blev resultatet då? Jag valde att forma pjäxan med relativt högt tryck och därmed få en ganska tight passform. Efter att ha tagit hem pjäxorna och de skulle testas insåg (trodde) jag att jag gjort ett misstag. Det var riktigt trånga - för trånga. Men när jag väl använde dem i backen upplevde jag dem inte trånga längre, dock var de svåra att få på och av. Det skall nämnas att jag även har en gjuten sula som gör det besvärligare att få dem på och av. Passformen gjorde att de inte upplevdes som obekväma trots många timmars användning per dag. Jag upplevde dem inte heller som för mjuka. Flex 130 hade blivit för styva för mig tror jag. Detta tror jag beror på den tighta passformen, det finns ingen större rörelsemån mer än det som beror på pjäxans flex. Skillnaden mot mina tidigare var stor trots en skillnad på endast 10 i flexvärde. För att sammanfatta det hela så tror jag att jag prickade in precis det jag var ute efter. Så jag får tacka er som gett mig vägledning i frågan. Tack! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Val av flex på pistpjäxor
Tillbaka
Topp