Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Val av Kamera
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Putte_the_skibum" data-source="post: 46159" data-attributes="member: 28793"><p>Om du inte ska ta action-bilder så funkar d30, men även den är lite för långsam för att du ska få en riktigt bra koppling mellan pekfingret och vad kameran fångar!</p><p></p><p>Skaffa en diascanner så får du bättre bilder med en vanlig APS kamera än med en digitalkamera för runt tio lök.</p><p></p><p>Jag är själv Canon freak, och vill du ha en bra nybörjar kamera så kan alltid välja någon av deras instegsmodeller.</p><p></p><p>Min första systemkamera var en helmanuell historia, det underlättar helt klart för att få grepp om slutartider, bländare, över och under exponeringar osv. Men det funkar helt klart att lära sig med en som har automatik.</p><p></p><p>Om du har gott om flis så skulle jag föreslå Canon Eos 30 eller 33 som båda ligger i semiproffsklassen. Fundrar själv på en 30 då den är nästan lika vass som en 3.</p><p></p><p>Jo och fördelen med att välja ett märke är att man kan byta upp sitt hus sen och behålla gluggar, filter och annat krafs man investerat en massa dineros i.</p><p></p><p>Förslag är också att gå en fotokurs, som antagligen ger mer än en dyr kamera!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Putte_the_skibum, post: 46159, member: 28793"] Om du inte ska ta action-bilder så funkar d30, men även den är lite för långsam för att du ska få en riktigt bra koppling mellan pekfingret och vad kameran fångar! Skaffa en diascanner så får du bättre bilder med en vanlig APS kamera än med en digitalkamera för runt tio lök. Jag är själv Canon freak, och vill du ha en bra nybörjar kamera så kan alltid välja någon av deras instegsmodeller. Min första systemkamera var en helmanuell historia, det underlättar helt klart för att få grepp om slutartider, bländare, över och under exponeringar osv. Men det funkar helt klart att lära sig med en som har automatik. Om du har gott om flis så skulle jag föreslå Canon Eos 30 eller 33 som båda ligger i semiproffsklassen. Fundrar själv på en 30 då den är nästan lika vass som en 3. Jo och fördelen med att välja ett märke är att man kan byta upp sitt hus sen och behålla gluggar, filter och annat krafs man investerat en massa dineros i. Förslag är också att gå en fotokurs, som antagligen ger mer än en dyr kamera! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Val av Kamera
Tillbaka
Topp